یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۲
 |  19/ آذر/ 1396 - 3:24
  |   نظرات: بدون نظر
54 بازدید بازدید

تقدیم بودجه به مجلس/ دیدار جانسون با روحانی و صالحی/سفر روحانی به ترکیه و ….


در گزیده اخبار سیاسی ۱۹ آذر بخوانید؛

تقدیم بودجه به مجلس/ دیدار جانسون با روحانی و صالحی/سفر روحانی به ترکیه و ….

دیدار علیرضا کریمی با رهبر انقلاب، سهم بیش از ۴۰۰ تریلیون ریالی نهادهای نظامی از بودجه ۹۷، طرح تحریم‌های جدید علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا، انتقادات برجامی ایران از انگلیس در سفر جانسون به تهرانف دیدارهای وزیر خارجه انگلیس با روحانی و صالحی، روند اجرای حکم «خاوری» به نقل از رییس دادگاه انقلاب، انتقال اجساد کوهنوردان به مشهد پس از یافتن آخرین کوهنورد مفقود و… از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، ۱۹ آذر ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا علیرضا کریمی، کشتی گیر سرافراز کشورمان با رهبرانقلاب دیدار کرد. حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار از این کشتی گیر که اخیرا از مواجهه با نماینده‌ رژیم صهیونیستی در مسابقات جهانی امنتاع کرده بود، قدردانی و انگشتر خود را به علیرضا کریمی اهدا کردند و گفتند: من از اینکه نشان دادید جوانی از جوانهای ما حاضر است برای یک هدف بزرگ و بلند پا بر روی نفس خود بگذارد و از حق قطعی و قهرمانی مسلم صرف‌نظر کند، واقعاً احساس عزت کردم.

با ارائه لایحه بودجه سال ۹۷ توسط رییس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی، ارقام بودجه نهادهای نظامی از جمله ارتش، سپاه پاسداران، وزارت دفاع و سازمان بسیج مشخص شد که بر اساس آن بیش از ۴۰۰ تریلیون ریال سهم نهادهای نظامی از بودجه ۹۷ شد.

اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور از برگزاری حدود هزار مراسم روز دانشجو خبر داد و گفت: تاکنون ۷۳۸ برنامه مرتبط با مراسم ۱۶ آذر برگزار شده است و ۲۶۲ برنامه دیگر نیز در دست اجرا است. وی افزود: این مراسم بدون تنش، رویکرد و مسائل حاشیه‌ای در سراسر کشور برگزار شد.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور ی اعلام کرد که برای شرکت در اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی رییس جمهور به ترکیه سفر می کند.

در پی سفر دو روزه بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس به تهران، سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای مذاکرات جانسون با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درباره موارد کنسولی را شفاف و صریح دانست. همچنین در جریان این سفر انتقادات برجامی ایران از انگلیس نیز مطرح شد.

در ادامه این سفر جانسون امروز با رییس‌جمهور کشورمان دیدار کرد. روحانی در این دیدار با اشاره به ضرورت توسعه روابط دوستانه و متوازن ایران و انگلیس در راستای تأمین و تضمین منافع مشترک، گفت: مناسبات دو کشور باوجود فضای پس از برجام متناسب با ظرفیت‌های همکاری نبوده و باید برای رسیدن به نقطه مطلوب در روابط و همکاری‌های فیمابین، تلاش بیشتری انجام شود.جانسون همچنین  با علی‌اکبر صالحی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان دیدار کرد.

چند تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس واشنگتن مبنی بر دخالت ایران در امور یمن، طرحی را برای تحریم جدید ایران به اتهام نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل ارائه داده‌اند.

کاردار سفارت ایران در لبنان نیز در جمع دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ با تبیین چرایی تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس اشاره کرد و گفت: در ابتدا باید به این موضوع توجه کنیم که تصمیمی که ترامپ گرفت در نوع خود تصمیم بزرگی بوده است، تصمیمی که روسای جمهور قبلی آمریکا از انجام آن خودداری کردند چرا که پیامدهای سنگینی برای آنها به همراه داشته است. محمدصادق فضلی در بخشی دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز ایران به اوج قدرت خود رسیده است، به شکست داعش در منطقه اشاره کرد و گفت: قطعابعد از شکست داعش، فشاربر هم پیمانان تهران زیاد می‌شود و ما باید تلاش کنیم تا هم‌پیمانان خود را تقویت کنیم.

رییس دادگاه انقلاب درباره روند و نحوه اجرای حکم «محمودرضا خاوری» رییس وقت بانک ملی و از متهمان پرونده فساد بزرگ بانکی توضیحاتی را ارایه داد. حجت‌الاسلام و المسلمین موسی غضنفرآبادی گفت: اجرای حکم صادره برای محمودرضا خاوری شامل دو قسمت اعم از حبس و جزای نقدی و بازگرداندن اصل مال است. در رابطه با بخش جزای نقدی و بازگرداندن اموال، اگر وی اموالی در ایران داشته باشد، حتما اموالش ضبط خواهد شد.

معاون دادستان مشهد از انتقال اجساد کوهنوردان به مشهد پس از یافتن آخرین کوهنورد مفقودی در حادثه اشترانکوه خبر داد. قاضی محمد بخشی‌محبی اظهار کرد: بعد از مکاتبه با دادستان خرم‌آباد و با توجه به دغدغه سازمان‌های مردم‌نهاد و خانواده مرحومین، با بازپرس پرونده تماس داشتیم. ایشان هم دغدغه‌ها و موضوعات خاص خود را نسبت به پرونده داشتند. با توجه به شرایط جوی منطقه قرار بر این شد که از فردا صبح مجددا کار تحقیق و تفحص در منطقه صورت گیرد تا ان شاءالله آخرین کوهنورد مفقودی را پیدا و شناسایی کنند تا بعد از آن نسبت به انتقال اجساد به مشهد مقدس اقدامات لازم صورت گیرد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یکشنبه) ۱۹ آذر ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 5296 بازدید

بازدید دیروز: 18764 بازدید

بازدید کل : 1773990 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر