یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۱
 |  8/ آذر/ 1396 - 1:47
  |   نظرات: بدون نظر
176 بازدید بازدید

۱۲ هکتار از اراضی ملی جیرفت رفع تصرف شد


سرهنگ خانباز امیرافضلی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش نیروهای فرماندهی یگان حفاظت از منابع طبیعی ۱۲ هکتار اراضی ملی روستای نراب شهرستان جیرفت به صورت شبانه از چنگال فرد متجاوز به این عرصه ‌ها خارج شد.
وی تصریح کرد: فرد متجاوز به اراضی ملی به بهانه ساخت ‌و ساز در صدد غصب اراضی ملی به منظور انجام کشاورزی بود که با هوشیاری نیروهای فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی جنوب کرمان به اهداف خود نرسید.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان بیان کرد: اراضی ملی رفع تصرف شده بیش از ۳۰۰ میلیون ریال ارزش دارد که جلوی این زمین‌خواری گرفته شد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌ برداری از جنگلها و مراتع، فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به عنوان ضابط خاص قضایی با همکاری پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی جیرفت با رؤیت جرم مشهود تخریب و تصرف عرصه‌های منابع ملی اقدام به رفع تصرف کردند.
وی با بیان اینکه این تصرف توسط همیاران طبیعت به سامانه ۱۵۰۴ گزارش شده بود اظهار کرد: در سالهای اخیر مسئولان و مراجع اجرایی، نظارتی و قضایی منطقه جنوب کرمان با جدیت و حساسیت ویژه موضوع زمین‌ خواری را پیگیری و نظارت می‌ کنند.
سرهنگ امیرافضلی گفت: ۱۵ اکیپ‌ گشت و مراقبت فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و پاسگاههای ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستانها با مشارکت بیش از ۳۰۰ نفر از جوامع محلی در قالب ۵۰ اکیپ مردمی در زمینه حفاظت از عرصه‌ های منابع طبیعی، پیشگیری از تخریب، تصرف و اطفاء حریق فعالیت می کنند.
وی افزود: هرگونه زمین‌ خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس محکوم می‎ شود.
وی ادامه داد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف، آتش ‎سوزی و بهره ‌برداری غیرمجاز از منابع ملی و طبیعی با ستاد خبری امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت به شماره ۱۵۰۴ تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.
مساحت کل منطقه جنوب کرمان سه میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار است که ۸۵ درصد آن دولتی است.
وسعت جنگل های جنوب کرمان ۴۸۰ هزار هکتار و وسعت مراتع هم بالغ بر یک میلیون و ۹۱۸ هکتار که از این نظر این منطقه رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان هفت شهر، جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، رودبار و فاریاب را پوشش می دهد.
شهرستان جیرفت با ۳۰۸ هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
۷۴۵۰/۳۰۲۹

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10897 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2012502 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر