شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۹
 |  7/ آذر/ 1396 - 3:20
  |   نظرات: بدون نظر
42 بازدید بازدید

توضیحات محسنی اژه ای درباره وضعیت پیمانکاران متخلف در حادثه زلزله کرمانشاه


به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز سه شنبه در صد و بیست و یکمین نشست خبری افزود: قبلا هم در مورد یکی از بیمارستان ها گزارشی آمده بود که مورد توجه قرار نگرفته است ؛ بیمارستان اسلام آباد تخریب شد که برای آن و کوتاهی نسبت به ساخت بیمارستان ، پرونده ای تشکیل شد.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون ۴۸۴ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دست کم ۳۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند. بیش از ۱۲ هزار نفر هم در این زلزله مصدوم شدند .

**توقیف روزنامه کیهان
محسنی اژه ای درباره چرایی توقیف روزنامه کیهان، گفت: تعیین مصداق خلاف امنیت ملی دو نوع است و گاهی بقدری روشن است که خود مدعی العموم می تواند ورود کند و در غیر این صورت مرجع تخصصی باید اعلام کند که در این خصوص شورای امنیت ملی این را گفت و این توقیف صورت گرفت. شاید بعضی بگویند کار روزنامه کیهان خلاف شورای امنیت ملی نبود.

** توضیحات اژه ای درباره صدور قرار کفالت مشایی
محسنی اژه ای در پاسخ به سئوال خبرنگاری با طرح این پرسش که چرا برای پرونده مشایی با اتهام تبلیغ علیه نظام قرار کفالت صادر شده و این درحالیست که برخی دیگر با این عنوان اتهامی قرار وثیقه سنگین صادر می شود، گفت: اینکه برای افراد دیگر وثیقه چندین میلیاردی با اتهام صرف تبلیغ علیه نظام ، صادر می شود ، صحت ندارد چون محکومیت این اتهام، یک سال حبس است و اگر چنین است بگوید پیگیری کنیم.
آقای مشایی به دادسرا احضار شده و اینکه چه اتهامی را تفهیم شده اطلاعی ندارم.

**پرونده سه هزارمیلیاردی
معاون اول قوه قضاییه درباره توصیه نامه مشایی در پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی، گفت: توصیه دو نوع حق و ناحق است که اگر به ناحق و برای نفوذ باشد، طبق قانون جرم است. الان نمی دانم توصیه های آقای مشایی در نامه حق یا ناحق است و چیزی مبنی بر سواستفاده مشایی و اعمال نفوذ او ثابت نشده است.
وی درباره اینکه این پرونده چقدر متهم داشت، ادامه داد: یادم هست تا ٥٠٠ نَفَر مورد تحقیق قرار گرفتند و بیش از ١٨٠ مورد کیفرخواست صادر شده بود که در یکی از این کیفرخواست ها ٣٩ نَفَر به دادگاه رفتند. افرادی هم متهم بودند که بعدها برای آنان کیفرخواست صادر شد و به دادگاه رفتند و محکوم شدند. فردی هم فراری بود که با پلیس اینترپل به کشور بازگردانده شده و در دادگاه محکوم شد.
ادامه دارد..
اجتمام ** ۷۳۲۹**۱۱۹۳**۱۵۶۹
خبرنگاران: لیلا اسماعیل نژاد و حسن حیدری ** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1674 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2003279 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر