دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۱
 |  29/ آبان/ 1396 - 9:28
  |   نظرات: بدون نظر
99 بازدید بازدید

۱۷۲۱نفر معتاد در مراکز اقامتی میان مدت خراسان شمالی پذیرش شدند


هاجر پاکدین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۱۱ مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد بانوان و آقایان در خراسان شمالی فعالیت دارند اظهارکرد: در این مراکز دوره درمانی بیماران به صورت شبانه روزی تحت نظر پزشک دوره سم زدایی، انجام می پذیرد.
وی با اشاره به مراکز اجتماع درمان مدار (TC)، گفت: در این مرکز افراد پس از سم زدایی ادامه دوره درمان را بصورت اقامتی به مدت سه تا ۶ ماه می گذرانند و برنامه محتوایی شامل آموزش های عمومی، روانشناختی و گروه درمانی، کارگاه های مهارت های زندگی در این مرکز عرضه می شود.
پاکدین با ذکر اینکه یک مرکز اجتماع درمان مدار در خراسان شمالی وجود دارد اضافه کرد: در شش ماهه نخست امسال افرادی در این مرکز پذیرش نشده اند و این مرکز در حال واگذاری است.
وی اظهار کرد: مرکز اجتماع درمان مدار برای نخستین بار در سال ۱۳۸۴، در مرکز خراسان شمالی افتتاح شد، رویکرد این مرکز رویکردی اجتماعی است که از طریق بوجود آمدن تغییرات کلی در شیوه زندگی فرد معتاد به وی امکان طی طریق بهبود را می دهد.
پاکدین افزود: دوره درمان در این مراکز ۹۰ روزه بوده و درمان در برنامه روزانه این مرکز ساختار یافته بوده و از ساعت هفت صبح تا ۲۳ شب اجرا می شود.
وی ادامه داد: در خراسان شمالی پنج مرکز سرپناه شبانه(شلتر) برای معتادان وجود دارد که در نیمه نخست امسال ۳۲۰ نفرازاین مراکز خدمات دریافت کرده اند.
وی اظهارکرد: معتادان در مراکزشلتر ازغروب آفتاب در هر روز تا هشت صبح روز بعد پذیرش می شوند واز تمام خدمات رایگان این مرکز مانند شام، بسته های بهداشتی استفاده می کنند و در این مدت حق مصرف مواد مخدر در این محیط را ندارند.
معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی بیان کرد: با ایجاد چنین مراکزی در جامعه، تعداد مرگ و میر افراد معتاد کمتر شده است.
تاکنون آمار دقیقی از شمارمعتادان در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی ارائه نشده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ ۶۰۴۲ انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11489 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2036693 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر