شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۳
 |  1/ آبان/ 1396 - 3:39
  |   نظرات: بدون نظر
92 بازدید بازدید

کشف مکمل های دارویی قاچاق از یک واحد مسکونی


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، گشت تعزیرات حکومتی شامل رئیس گشت، قاضی تعزیرات، کارشناسان دارویی دانشگاه علوم پزشکی، نماینده نیروی انتظامی و کارشناس اجرای احکام تعزیرات حکومتی بود که این تیم بازرسی براساس گزارش مردمی به صورت سرزده در حالی که حکم رسمی بازرسی محل داشتند، به واحد مسکونی یاد شده مراجعه کردند.
براساس این گزارش، گرداندگان این واحد متخلف ابتدا از ورود تیم جلوگیری کردند اما پس از آن، با باز شدن درب آن واحد، انباری از مکمل های غذایی و دارویی مشاهده شد که به گفته صاحبان آن، مجوزهای قانونی را داشتند و فرصت خواستند تا مدارک لازم را ارائه دهند.
حسین مراحل، کارشناس معاونت غذا و دارو با بررسی مکمل های موجود، بخشی از کالاهای انبار را فاقد مشخصات و پروانه های لازم تشخیص داد همچنین بهمن حسن بیگی رئیس گشت تعزیرات تهران برچسب اصالت برخی از کالاها را از سازمان غذا و دارو استعلام کرد.
حسن بیگی در حاشیه این بازرسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بسیاری از مکمل های این واحد که به صورت پودر، آمپول و قرص است، قاچاق و فاقد مجوزهای قانونی است و عرضه و فروش آن ممنوع است.
وی با اشاره به ماده ٢٧ و ٢٩ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خاطرنشان کرد: چون ارزش کالاهای کشف شده بیش از ١٠ میلیون تومان است، مستوجب حبس است و پرونده علاوه بر رسیدگی در تعزیرات، به دادسرای ویژه جرائم پزشکی ارسال می شود.
این قاضی تعزیرات یادآور شد: با توجه به اینکه این اقلام قاچاق در واحد مسکونی و در یک مجتمع مسکونی قرار دارد و بسته بندی و عرضه کالاهای قاچاق انجام می دهد، مالک و مستاجر جهت رسیدگی احضار خواهند شد.
حسین مراحل، کارشناس معاونت غذا و دارو گفت: محصولات موجود در این واحد مجوز بهداشت و سیب سلامت ندارد و به صورت قاچاق در کارگاه های زیرزمینی تهیه و توزیع می شود.
وی ادامه داد: این محصولات در باشگاه های ورزشی توسط ورزشکاران مصرف می شود و به دلیل عوارض کبدی و کلیوی باید با آنها برخورد قانونی شود چون سلامت مردم را تهدید می کند.
این کارشناس بهداشت افزود: برخی مربیان باشگاه های ورزشی، آمپول هایی را تجویز می کنند این در حالیست که مصرف آمپول در مراکز ورزشی کاملا ممنوع است و وجه قانونی ندارد.
مراحل خاطرنشان کرد: کالاهای قاچاق مبدا ورودی مشخصی ندارند و شرایط نگهداری آنها هم مطلوب نیست.
این کارشناس دارویی دانشگاه شهید بهشتی به مردم توصیه کرد برای تهیه مکمل های غذایی و دارویی با تجویز پزشک و یا متخصص تغذیه تنها به داروخانه ها مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، شهروندان می توانند ازطریق سامانه ١٢٤ سازمان صنعت، معدن، تجارت و یا سامانه ١٣٥ سازمان تعزیرات حکومتی، شکایات و موارد تخلف را جهت رسیدگی اعلام کنند.
اجتمام**٣٢٢٩** ۱۴۱۸
خبرنگار:حنانه شفیعی** ناشر: مریم برزآبادی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 9136 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1759066 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر