شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۸
 |  1/ آبان/ 1396 - 12:16
  |   نظرات: بدون نظر
50 بازدید بازدید

مدیرعامل ستاددیه:۵۳۰۰مددجوی جرایم غیرعمد درنیمه نخست امسال از بند رها شدند


به گزارشایرنا از اعلام روز دوشنبه روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی با اشاره به رشد ۳۸ درصدی آزادی‌های این نهاد حمایتی افزود: به اعتبار ۳۱۳ جشن گلریزان ویژه ماه رمضان و کمک‌های نوعدوستانه خیرین در نیمه نخست سال‌جاری پنج هزار و ۳۰۳ زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری با مبلغ بدهی ۴ هزار میلیارد و ۱۷۲ میلیون ریالی از بند حبس رهایی یافتند که در روند آزادی این بدهکاران مالی و دیه رقمی معادل ۱۶۴ میلیارد تومان از سوی اولیای دم و طلبکاران خصوصی گذشت رضایتمندانه شده است. (گذشت ۳۹ درصدی از مجموع بدهی)
مدیر عامل ستاد دیه کشور اظهار کرد ، خراسان‌رضوی با ۵۷۵ مورد بیشترین تعداد آزادی را به خود اختصاص داده و در رتبه بعدی گیلان با ۴۹۱ محکوم، تهران با ۴۰۵ محبوس و استان‌های فارس و اصفهان نیز هر کدام با فراهم آوردن زمینه استخلاص ۳۶۰ آزادی در صدر این فهرست قرار دارند.
وی در تفکیک جرایم افراد رها یافته از بند زندان گفت: ۴۱۱ مددجو بابت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از حوادث کارگاهی و رانندگی، ۳۴۶۶ زندانی به دلیل بدهی‌های مالی و ۱۴۲۷ مرد ایرانی نیز با عنوان عدم استطاعت مالی در پرداخت مهریه و نفقه در بند حضور داشتند که به همت هموطنان از گرفتاری حبس نجات یافتند.
مدیر عامل ستاد دیه کشور یادآور شد: در جمع افراد آزاد شده ۱۸۳ زن حضور دارند که این تعداد محبوس نسبت نیمسال ۹۵ رشدی دو برابری داشته است.
اجتمام** ۷۳۲۹ ** ۱۴۱۸
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد ** ناشر: مریم برزآبادی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 3181 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1753111 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر