شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۶
 |  1/ آبان/ 1396 - 12:38
  |   نظرات: بدون نظر
56 بازدید بازدید

رسیدگی به ۱۳۳ هزار و ۹۹۷ پرونده قضایی در استان قزوین


به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جریان بازدید رئیس کل دادگستری استان از دادسرای قزوین افزود: از این تعداد ۳۴ هزار و ۳۵۰ پرونده در دادسرای شهرستان قزوین مفتوح شده است.
وی اظهار کرد: بررسی این تعداد پرونده به این معنی است که ۲۵ درصد از پرونده های قضایی دریافت شده در مرکز استان مورد رسیدگی قرار گرفته است، در حالی که تنها ۱۸ درصد از امکانات استان در مرکز قرار دارد.
حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: به ازای هر ۳۰ هزار نفر یک شعبه تحقیق در استان وجود دارد در حالی که خیلی از استان ها به ازای هر ۱۵ هزار نفر یک شعبه تحقیق دارند که در این خصوص نیازمند تغییر هستیم.
به گفته صادقی نیارکی در استان قزوین با یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت تنها ۴۴ شعبه تحقیق وجود دارد که این میزان کافی نیست.
وی با بیان اینکه یکی از نیازهای دادسرای قزوین برای ارائه خدمت بهتر به مردم فضای مناسب است، یادآور شد: در حال حاضر فضای دادسرای قزوین بسیار محدود و برای ارائه خدمت با تنگناهایی مواجه است که چنین شرایطی همکاران اداری و قضایی و مردم را به زحمت انداخته است.
وی اظهار کرد: در دادسرای قزوین ۴۱ درصد پست بلاتصدی وجود دارد که در ارائه بهتر خدمات به مردم مشکلاتی را برای دادسرا ایجاد کرده است.
حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: همچنین در بخش اداری ۴۹ درصد پست بلاتصدی وجود دارد که قابل مقایسه با میزان کاری دادسرای و تعداد مراجعه کنندگان نیست.
وی در پایان افزود: دادسرای استان با ۹۰ کارمند و ۲ هزار مراجعه کننده به طور میانگین در رتبه نخست پاسخگویی به مردم قرار دارد.
۶۱۰۱*۳۰۱۳
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7874 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1757804 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر