جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۷
 |  1/ آبان/ 1396 - 3:24
  |   نظرات: بدون نظر
56 بازدید بازدید

راه اندازی شعبه های ویژه رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز در دادگستری هرمزگان


به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا از پایگاه خبری پلیس ، حجت الاسلام محمدصادق اکبری در جمع فرماندهان انتظامی و دریابانی هرمزگان اظهار داشت: نگاه دستگاه قضا به مقوله قاچاق بسیار جدی است و همه دستگاه ها باید در حوزه مقابله و رسیدگی به موضوعات تهدید کننده امنیت اجتماعی و اقتصادی همگام و منسجم عمل کنند.
وی با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز موجب متزلزل شدن اقتصاد کشور و بروز دیگر جرایم می شود، افزود: پولشویی، رکود تولید ملی، بیکاری، رکود در صنعت و تهدید سلامت روحی و روانی جامعه از جمله عواقب قاچاق می باشد.
حجت الاسلام اکبری تاکید کرد: باید گریزگاه های قاچاقچیان بسته و عرصه بر متخلفان تنگ شود که در این زمینه دستگاه قضائی از اقدامات ناجا در برخورد با قاچاق و مبارزه با دانه درشت ها قاطعانه حمایت می کند.
رئیس کل دادگستری هرمزگان بیان داشت: به منظور بستر سازی برای تحقق اقتصادی پویا و متکی بر تولید ملی؛ باید فضای اقتصادی کشور را برای قاچاقچیان نا امن کرد.
وی اظهار کرد: دستگاه قضایی هرمزگان به منظور اجرای دقیق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اتخاذ تمهیداتی، چون رسیدگی خارج از نوبت و تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های قاچاق و مفاسد اقتصادی، با قاطعیت، جدیت و بدون اغماض به مبارزه بی امان خود با این پدیده شوم ادامه خواهد داد.
در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۲۳۳ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در سطح هرمزگان کشف شده است.
موقعیت جغرافیایی هرمزگان موجب شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی، ساحلی، روستایی و خورها به طور غیر مجاز وارد استان شود.
۷۱۹۸/
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 429 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1750359 بازدید

افراد آنلاین: 5 نفر