شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۸
 |  26/ مهر/ 1396 - 9:34
  |   نظرات: بدون نظر
55 بازدید بازدید

دادستان کل کشور:ضابطان حق استنکاف از دستور قاضی را ندارند


به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، حجت الإسلام و والمسلمین جعفر منتظری روز چهارشنبه در مراسم توزیع کارت ضابطان عام قضایی بصورت ویدئوکنفرانسی با سراسر کشور، افزود: دو مجموعه دستگاه های قضایی و انتظامی باید جلسات مستمر و هم افزایی برای تبادل اطلاعات و رفع نقیصه ها داشته باشند و جایی که دستور قضایی صادر می شود ، هیچ فردی در هیچ سمتی نباید در برابر این دستور قضایی ایستادگی کند و اگر اعتراضی است باید در چارچوب قانون اعتراض انجام شود؛ حتی ضابط قضایی حق استنکاف از دستور قضایی را ندارد.
وی ادامه داد: تعقیب و دستگیری مجرمان و تحقیق از متهمان عمدتا به نیروهای ضابط واگذار و اساس پرونده توسط ضابطان تشکیل می شود.

** آموزش دوره ای ضابطان قضایی موجب رفع اطاله دادرسی می سود
منتظری آموزش ضابطان قضایی را یکی از ضروری ترین کارهای قوه قضاییه و نیروی انتظامی عنوان و اظهارکرد: ضابطان به صورت دوره ای ، باید اطلاعات حقوقی و قضایی دریافت کنند و اگر ضابطان قضایی به امور حقوقی و قضایی آشنا باشند این امر موجب تسهیل و تسریع امور می شود و روی حقوق شهروندی هم تاثیر خواهد گذاشت و رافع أطاله دادرسی است.
به گفته وی، تا کنون حدود ٤٠ هزار اطلاعات ضابطان قضایی جمع آوری شد که این اطلاعات محرمانه است و در دست همگان نیست از حیث امنیتی و حفظ هویت اشخاص رعایت نکات امنیتی شده است.
دادستان کل کشور ادامه داد: حدود ٤٠ هزار کارت برای ماموران نیروی انتظامی تهیه و بین آنان توزیع می شود و کارتی هم بصورت نمادین به سردار اشتری اعطا می شود.
ادامه دارد…
اجتمام**٧٣٢٩ **۱۵۶۹
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد ** انتشار: علی حبیبی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 15160 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1999431 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر