شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۹
 |  26/ مهر/ 1396 - 11:03
  |   نظرات: بدون نظر
75 بازدید بازدید

اشتری: اطاله دادرسی با ماموران ضابط قضایی کاهش می یابد


به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در مراسم اعطای کارت ٤٠ هزار ضابط عام قضایی، یکی از موضوعات کمک کننده به دستگاه قضایی و انتظامی را سرعت عمل مامور دانست و گفت: گاهی گزارش هایی که محکمه پسند نیست موجب اطاله در رسیدگی می شود و با این کار امیدواریم اطاله دادرسی را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: مأموری که از صحنه جرم گزارشی تهیه می کند باید گزارشی محکمه پسند با سرعت عمل خوب و رعایت همه ضوابط و مقررات باشد.
فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر حمایت های لازم از ضابطان قضایی تصریح کرد: هم معاضدت قضایی و هم مشوق هایی برای این ضابطان باید وجود داشته باشد و امیدوارم با هماهنگی بین دو دستگاه قضایی و انتظامی، معاضدت و مشوق هر دو لحاظ شود.
اشتری با بیان افزایش دانش حقوقی و انتظامی ضابطان قضایی و ماموران نیروی انتظامی گفت: هدف ماموران ناجا در اجرای ماموریت ها، رعایت حقوق شهروندی است.
وی اظهار کرد: امروز کارت ضابطان قضایی بین ماموران و افسران آموزش دیده نیروی انتظامی توزیع می شود ؛ بقیه هم باید نخست آموزش های لازم را ببینند بعد کارت ضابط عام قضایی را دریافت کنند.
فرمانده ناجا بکی از اهداف برگزاری این جلسات و ماموریت ها را رعایت حقوق شهروندی برشمرد و اظهارکرد: با دقت موجود در دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ، حقوق شهروندی و رعایت حق مردم در اولویت ماموریت ماموران قرار دارد و اکثر مامورانی که در صحنه هستند و ماموریت انجام می دهند ، آموزش های لازم انتظامی و همچنین آموزش های حقوقی را فرا گرفته اند تا در اجرای ماموریت ها رعایت حقوق مردم هم لحاظ شود.
به گزارش ایرنا، ماده ٢٩ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ١٣٩٢ به بحث ضابطان عام و خاص قضایی اشاره دارد که ماموران و افسران نیروی انتظامی ضابطان عام و ماموران وزارت اطلاعات، سپاه و نیروی مردمی بسیج ضابطان خاص نامیده می شوند . برای هر دو گروه از ضابطان باید آیین نامه ای در قوه قضاییه به تصویب می رسید که آیین نامه ضابطان عام در سال ٩٤ تصویب و از سوی رییس قوه قضاییه برای ابلاغ ، انتشار یافت.
کارت ضابطان عام قضایی ، امروز چهارشنبه با حضور دادستان کل کشور و فرمانده ناجا بصورت ویدئوکنفرانسی در محل دادستانی کل اعطا شد.
دادستان کل کشور در این مراسم اظهار کرد: حدود ٤٠ هزار کارت برای ماموران نیروی انتظامی تهیه و بین آنان توزیع می شود.
اجتمام**٧٣٢٩ ** ۱۷۷۶
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد ** انتشار: لیلا خطیب زاده

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 14339 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1998610 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر