شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۵
 |  25/ مهر/ 1396 - 4:46
  |   نظرات: بدون نظر
369 بازدید بازدید

وزیر دادگستری: اساتید حقوق می تواند در رفع مشکلات قضایی کشور، دستگاه قضا را یاری کنند


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا علیرضا آوایی روز سه شنبه در نشست صمیمی با اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی افزود: گاهی تصویری از دستگاه قضایی وجود دارد که خیلی نزدیک به واقعیت نیست و من سیستم را می شناسم، البته که اینگونه نیست.
وی اظهار کرد: بین دستگاه قضایی و جامعه وکلا گاهی وقت ها ذهنیت هایی وجود دارد که منطبق بر واقعیت نیست و این بخاطر دوری و عدم ارتباط است.
وزیر دادگستری گفت: سوظنی که برخی از وکلا نسبت به همکاران قضایی و بی احترامی برخی از همکاران ما با وکلا دارند، بخش عمده ای از آن به دلیل نداشتن ارتباط است.
وی بیان داشت: اگر جامعه سیاسی، قضایی و علمی با نگاه مثبت با هم ارتباط داشته باشیم خیلی از روابط تلطیف خواهد شد.
آوایی ادامه داد: می توانیم از ظرفیت دانشکده حقوق برای دستگاه قضایی استفاده کنیم تا جهشی در این عرصه به وجود دارد به شرط اینکه ارتباط مان را با هم بیشتر کنیم.
وی اضافه کرد: گاهی برخی از دوستان در بخش های مختلف حکومت وجود دارند که حدود ١٠٠ نقطه مشترک داریم اما در دو نقطه اختلافی با هم مشکل داریم که این ارتباطات را کمتر می کند، البته ما دوست داریم کار کشور به خوبی پیش برود و استقلال کشور حفظ شود.
وی با بیان اینکه ما با هم اشتراکات زیادی داریم و اکنون در جامعه دیوارکشی زیادی شده و اینها بی ربط است افزود: بایستی برای ایجاد ارتباط مناسب بین وکلا و همکاران قضا حرکت کنیم تا از همه ظرفیت ها بهره مند تا کشور را به سمت پیشرفت ببریم.
وزیر دادگستری گفت: گاهی اوقات قدرت؛ غفلت برای افراد ایجاد می کند و ما بیش از بقیه افراد جامعه نیاز به کمک و نصیحت داریم، به نظر من شما (اساتید) می توانید با یک نامه، تذکر و پیشنهاد ما را یاری کنید.
وی با اشاره به وجود ٢٣٠ هزار زندانی در کشور بیان داشت: اکنون تعداد زندانیان کشور نسبت به جمعیت نامناسب است البته در این زمینه گام هایی برداشته شده است قوانینی تصویب شده است.
وزیر دادگستری گفت: باید جامعه حقوقی در این زمینه به ما کمک کنند چون وقتی فردی به زندان می رود عوارضی که بر خانواده و تاثیر در آینده فرد می گذارد خیلی زیاد است و آنها تلاش می کنند که بی آبرو نشود چون تبعات زیادتری برایشان دارد.
آوایی افزود: در این زمینه نیاز به تغییر نگاه جامعه، قضات، جامعه و همه داریم و در این زمینه شما اساتید حقوق می توانید به ما کمک کنید.
وی با بیان اینکه برای ارتقای حقوق شهروندی چه باید کرد؟ ادامه داد: شما اساتید در این زمینه هم می توانید یاری گر ما باشید.
وزیر دادگستری افزود: برای رفع مشکل اطاله دادرسی شما چه کمکی می توانید به ما بکنید البته قضات فرانسه و انگلیس نیز مشکل اطاله دادرسی در پرونده های قضایی را دارند.
وی ادامه داد: برای بهبود روابط جامعه قضاوت و مردم و جهت بالا رفتن آستانه تحمل قضات چه باید کرد، شما اساتید چه کمکی می توانید به ما داشته باشید.
آوایی افزود: اگر راهی برای کم شدن ورودی های پرونده در کشور داریم شما کمک کنید، اگر راهی وجود دارد که قاضی که در طول روز ١٥ پرونده را بررسی می کند، چطور می تواند تاپایان ساعت کار خوش اخلاق باشد، ما را یاری کنید.
اجتمام *۱۷۲۴* ٧٢٦٨
خبرنگار: مهناز بیرانوند * انتشار: حسین فتح الهی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 796 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2002401 بازدید

افراد آنلاین: 5 نفر