شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۵
 |  25/ مهر/ 1396 - 8:53
  |   نظرات: بدون نظر
105 بازدید بازدید

مدیر کل ثبت اسناد و املاک: طرح شمیم در خراسان شمالی اجرایی شد


علی اصغر اسدی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: طرح شمیم سبب می شود تا تمام ارگان ها و ادارات دولتی و حتی نقشه برداران نظام مهندسی با استفاده از امکانات شمیم و ایجاد ارتباط و مجوزهای قانونی اقدام به برداشت آنی قطعات کنند.
وی گفت: استان خراسان شمالی با دو ایستگاه دائم و دو دستگاه رو ور(rover)یک هزار و ۵۲۵ قطعه برداشت و تعداد ۹۰۵ قطعه تثبیت مالکیت کرده است.
وی با قدردانی از تلاش های تمام همکاران نقشه برداران کاداستر در جهت تکمیل بانک اطلاعات کاداستر و تثبیت املاک افزود: اکنون دراستان ۲ ایستگاه در شهرستان بجنورد و جاجرم موجود و مورد بهره برداری است.
اسدی عنوان کرد: در حقیقیت در روش آر،تی، کا (تجهیزاتی که بر یک نقطه ثابت نصب است)با استفاده از یک گیرنده ثابت gps که برروی یک ایستگاه با مختصات معلوم مستقر شده است، خطاها مشاهده و آشکار می شوند و از طریق یک انتن رادیویی که به گیرنده متحرک رو ور ارسال میشوند، سبب افزایش صحت تعیین موقعیت در حد سانتی متر می گردد.
وی با بیان اینکه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان با دراختیار داشتن دو دستگاه رو ور به میزان ۲۹۰ روز برای سومین بار پیاپی توانست رتبه اول را کسب نماید، گفت: این اداره کل این آمادگی را دارد تا با تجهیز تمام نقشه برداران به دستگاه ها پیشرفته طرح شمیم، با سرعت و دقت بهتری ادامه فعالیت کند.
گفتنی است که طرح شمیم یعنی شبکه مدیریت یکپارچه ملک برای اهداف نقشه برداری کاداستر با دقت ۵ سانتی متری از طریق ایستگاه های ثابت RTK {تجهیزاتی که بر یک نقطه ثابت نصب است } و برداشت آنی در بازه زمانی کوتاهی که از طریق ارتباط رادیوئی – سرویس پیام کوتاه و یا اتصالات بی سیم و اینترنتی تصحیحات محاسبه شده بر اساس مشاهدات خود را برای گیرنده های ماهواره ای متحرک و مستقر بر نقاط مجهول با تکنیک موقعیت با برد مفید ۴۰ کیلومتر از طریق داشتن سیم کارت روی دستگاه های متحرک و یا سیار (ROVER) تا ایستگاه اصلی حداکثر تا فاصله ۸۰ کیلومتر در راستای پیاده سازی قانون حد نگار و یکپارچه سازی نقشه های کلی انجام می گیرد.
استان ۲۸ هزار کیلومترمربعی خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفر در شمال شرق کشور واقع است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ ۶۰۴۲ انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 15880 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1765810 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر