شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۹
 |  25/ مهر/ 1396 - 2:59
  |   نظرات: بدون نظر
28 بازدید بازدید

افراد بالای ۱۵سال درهرمزگان زودترکارت ملی هوشمند بگیرند


فرزاد افشاری نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کارت ‌هایی ملی قدیم که تاریخ اعتبارشان قبل از ۹ اسفند ۹۶ است ، از اول فروردین سال ۹۷ اعتباری ندارد.
وی بیان داشت: کارت‌ هایی ملی قدیم که تاریخ تمدید آن تا سال ۹۷ است ، تنها برای آن سال اعتبار دارند، البته ممکن است با صدور کارت ملی هوشمند اعتبار آنها نیز ساقط شود.
مدیرکل ثبت احوال هرمزگان اظهار کرد: ۱۷۵ ایستگاه کارت هوشمند ملی درهرمزگان برای ثبت نام متقاضیان فعال بوده و مردم باید با مراجعه به مرکزهای یاد شده نسبت به انجام ثبت نام کارت های هوشمند اقدام کنند.
افشاری نژاد ادامه داد: حدود ۹۹ درصد از افراد واجد شرایط در کشور، کارت‌های ملی قدیمی را در دست دارند و حدود یک درصد باقی مانده نیز کسانی هستند که با سیستم‌ های اداری کاری‌ ندارند.
وی ادامه داد: در هرمزگان نیز بخش قابل توجهی از واجدان شرایط کارت هوشمند ملی خود را دریافت نکرده‌اند و این در حالیست که دفاتر پیشخوان ثبت احوال، دفاتر پستی و ادارات ثبت احوال شهرستان‌ها با ظرفیت مناسبی در خدمت متقاضیان دریافت کارت هوشمند ملی در استان هستند.
از سال ۹۱ تاکنون ، ۶۰۰ هزار کارت هوشمند ملی در استان هرمزگان صادر شده که ۵۶۰ هزار قطعه به متقاضیان تحویل و ۴۰ هزار قطعه آن تاکنون به علت مراجعه نکردن متقاضیان در بخش ‌های مربوطه باقی مانده است.
از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت هرمزگان ، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ازآنان مشمول دریافت کارت ملی هوشمند هستند.
۷۱۹۵/ ۶۰۴۸
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 222 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2001827 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر