شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۸
 |  25/ مهر/ 1396 - 2:49
  |   نظرات: بدون نظر
33 بازدید بازدید

آزادی٤٠٨مددجوی غیرعمداستان تهران درنیمه نخست سال


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه استان تهران، تعداد آزادی در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۱۹ درصد افزایش داشته است.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبرگفت: با همت نیکوکاران استان تهران و پیگیری نمایندگی ستاد دیه، درشش ماه نخست سال جاری، ۴۰۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد شامل ۱۶ نفر زن و ۳۹۲ نفر مرد آزاد شده، به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.
منوچهر رحمانی افزود: از مجموع مددجویان آزاد شده، ۲۵ نفر زندانی محکوم به دیه، ۲۷۵ نفر بدهکاران مالی و ۱۰۸ نفر محکومان به پرداخت نفقه و مهریه بودند که مجموع بدهی این افراد، ۴۵۸ میلیارد و ۹۲۴ میلیون و ۳۸۸ هزار ریال اعلام شده بود.
وی گفت: با تلاش مددکاران نمایندگی ستاد و مذاکرات متعدد، شکات از حدود ۶۱ میلیارد و ۱۲۲ میلیون و ۳۸ هزار ریال گذشت کردند و ۲۱میلیارد و ۲۱۹میلیون و ۳۸۲هزار ریال توسط خانواده های مددجویان تأمین شد و در نهایت با اعطای ۲۳ میلیارد و ۸۱۴میلیون و ۵۰۰هزار ریال در قالب تسهیلات بانکی، اعطای کمک های ویژه ستاد دیه کشوربه مبلغ ۳میلیارد و ۴۸۷میلیون و ۳۷۳هزار ریال، مبلغ ۳۰میلیارد و ۱۹۷میلیون و ۵۳۸ هزار ریال به صورت کمک های مردمی نیکوکاران و ۵۲۹میلیون و ۵۰۰هزار ریال وام از سوی نمایندگی استان و مابقی با عنوان تسهیلات شرکت های بیمه، صندوق خسارتهای بدنی و موافقت مراجع قضایی با اعسار مددجویان تأمین شد.
رحمانی ضمن تقدیراز نیکوکارانی که در این شش ماه به ویژه ایام شهادت سرور شهیدان امام حسین (ع) به یاری زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد شتافته اند، ادامه داد: آن‌چنان‌که از دستورات رهبران دینی ما استفاده می‌‏شود، گره‏‌گشائی و رفع نیاز از نیازمندان و برادران دینی باید تبدیل به یک ارزش و یک فرهنگ عمومی شود که همه سعی در برآوردن حاجات مردم باشند.
وی بیان داشت: یکی از نقاط قوّت اخلاق اسلامی توجه به انسان‌ها، حس همکاری، نیکوکاری و خدمت‌رسانی به مردم است که در جلوه‌های مختلف به وجود می‌آید. اسلام که یک دین کامل فطری و الهی است، رفع نیاز و مشکلات و گرفتاری انسان‌ها را یکی از برنامه‏‌های بنیادی و اساسی خود اعلام کرده و نه تنها به اجر و پاداش دنیوی و اخروی اجراکنندگان این برنامه حیاتی و انسان‌ساز اشاره می‏‌کند، بلکه مسئولیت هرکس را در حد توان خود تعیین کرده است.
مدیرنمایندگی ستلد دیه استان تهران با تأکید بر لزوم همیاری تمام دستگاههای اجرایی در زمینه کمک به فرهنگ سازی در جامعه گفت: در این مدت، یک هزار و ۵۵۶ پرونده جهت زندانیان جرایم غیرعمد از طریق مددکاری زندان های استان واصل شده که میزان بدهی این مددجویان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۲۹ و نیم درصد افزایش داشته است و این موضوع ضرورت کمک در راستای آموزش و اطلاع رسانی به عموم مردم در جهت آشنایی با حقوق مالی و نیز پیامدهای ناگوار عدم پوشش بیمه یا کامل نبودن آن و نیز مسائلی مانند صدور چک های بلامحل یا پشتوانه های صندوق های محلی یا خانوادگی را بیش از پیش خاطرنشان می سازد، زیرا اغلب این اتفاقات بر اثر ناآگاهی نسبت به قانون و حقوق اتقاق می افتد.
اجتمام*۱۷۲۴*٧٣٢٩
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد * انتشاردهنده: حسین فتح الهی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 390 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2001995 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر