شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳
 |  24/ مهر/ 1396 - 4:49
  |   نظرات: بدون نظر
40 بازدید بازدید

مدیرکل تعزیرات تهران:قیمت ها در فرودگاه مهرآباد و امام خمینی(ره) همچنان نجومی است


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، امروز – دوشنبه – کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات و کمیته نظارت و بازرسی کارگروه تنظیم بازار در سال ٩٦ به بررسی وضعیت نظارت بر واحدهای مستقر در دو فرودگاه مهر آباد و امام خمینی (ره) پرداخت.
محمد محمدی درباره وضعیت فرودگاه ها افزود: علت قیمت ها نجومی این است که اجاره غرفه های نجومی است به دلیل اینکه فرودگاه ها به دنبال جلب رضایت مردم نیستند بلکه به دنبال درآمدزایی صرف هستند.
وی با بیان اینکه ضعف اعمال نظارت بر عملکرد واحدهای فعال در فرودگاه ها وجود دارد، تصریح کرد: اگرچه بازرسی مستمر از فرودگاه ها ادامه دارد اما به دلیل اینکه قبل از ورود نیاز به هماهنگی است، همه از حضور تیم بازرسی مطلع می شوند و قیمت ها را تغییر می دهند.
وی اظهارکرد: در بازدیدهایی که داشتیم مردم از ما توقع رسیدگی دارند و بر ما نفرین می کنند و اگر به مردم خدمت نکنیم، مدیون آنان می شویم اما واقعیت این است که با اجاره های بالای غرفه ها در فرودگاه، واحد صنفی نمی تواند به درستی فعالیت کند و مجبور به تخلف و تقلب در کسب می شود.
مهدی نامداری معاون اقتصادی و بازرگانی فرودگاه مهرآباد که به عنوان نماینده فرودگاه مهرآباد در این نشست حاضر بود، گفت: بعد از مصوبه نشست قبلی این کمیسیون مبنی بر صدور کارت تردد برای تیم بازرسی با اداره بهداشت غرب تهران جلسه ای داشتیم و دو تیم از بهداشت غرب و دانشگاه علوم پزشکی برای صدور کارت معرفی شده اند و درخواست صدور کارت کردند.
نامداری افزود: کارت جدید صادر شده است اما براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، ورود به محدوده ترانزیت ممنوع است و هماهنگی می طلبد هرچند که هماهنگی برای حضور تعزیرات و بهداشت انجام شده است.
نماینده فرودگاه مهرآباد از گزارش پخش شده در رسانه ملی درباره وضعیت گرانفروشی در فرودگاه ها انتقاد کرد و گفت: در این گزارش ها اغراق می کنند و اینکه نوشابه پنج هزار تومانی، پنج هزار و ۶۰۰ تومان فروخته می شود، چند برابر قیمت نیست اما عنوان می کنند که قیمت ها چندین برابر است.
وی با بیان اینکه طبق قانون، ۸درصد از درآمد فرودگاه از اماکن تجاری است، خاطرنشان کرد: براساس مصوب شورای عالی اداری، فرودگاه موظف به ایجاد تسهیلات در محوطه فرودگاهی است و چون عضو انجمن بین المللی فرودگاه ها هستیم و خدمات ارائه شده فرودگاه ها رتبه بندی می شود، اولین شاخص رتبه بندی وضعیت اماکن عمومی، رستوران ها و قیمت آنها است.

** نظارت پذیری فرودگاه ها نیاز به زیر ساخت دارد
نامداری اضافه کرد: برای نظارت پذیری فرودگاه ها نیاز به زیرساخت هایی است که از اتاق اصناف، بازرسی های لازم انجام شده است و با چهار بهره بردار عمده که چهار ترمینال به آنها واگذار شده است و همچنین چهار رستوران صحبت شد تا صندوق فروش در این واحدها استقرار یابد.
معاون اقتصادی و بازرگانی فرودگاه مهرآباد ادامه داد: فرایند اخذ جواز کسب بهره برداران با معرفی آنان به اتاق اصناف نیز در حال انجام است و سازمان بازرسی کل کشور نیز در دو سال اخیر به موضوع وضعیت فرودگاه ها ورود کرده و در حال بررسی است.

** کترینگ های هواپیمایی برای بازرسی به بهداشت معرفی نشده اند
در ادامه این نشست، علی اکبر نوروزی کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در یک سال اخیر به ویژه در سه ماه گذشته، پیگیری های متعددی از فرودگاه ها داشتیم و دو نفر از بهداشت غرب معرفی شده اند که هنوز کارت تردد صادر نشده است .
وی با تاکید بر اهمیت سلامت مردم اظهار کرد: حداقل پنج بار برای معرفی کترینگ های هواپیمایی به منظور بازرسی بهداشت پیگیری کردیم اما هیچ کترینگی معرفی نشده است و دو کترینگ از طریق جستجوهای کارشناسان بهداشت کشف شده اند که در یکی از این کترینگ ها ۱۳۰ نفر در حال تهیه و توزیع غذا هستند اما هیچ یک کارت بهداشت ندارند و لیست نواقص این مجموعه بسیار زیاد است.
وی گفت: طی مکاتباتی اعلام کردیم که اگر ظرف مدت ۷۲ ساعت نسبت به این موضوع پاسخگو نباشند، ما نمی توانیم جوابگوی مردم و سلامت آنان و بروز مسائلی مانند بیماری، مسمومیت و یا فوت شهروندان باشیم. اینکه غذای کترینگ ها در چه شرایطی تهیه می شود و در هواپیما مصرف می شود، نیاز به نظارت دارد.

** در غرفه های فرودگاه از محصولات و مواد غذایی فاقد مشخصات استفاده می شود
سارا کریمی کارشناس مسئول بهداشت غرب تهران نیز گفت: ۵۰ هزار نفر روزانه از فرودگاه تردد می کنند و از ۳۴ غرفه خرید می کنند و کارشناسان بهداشت هنوز برای ورود به فرودگاه و اعمال نظارت کارت تردد ندارند.
این کارشناس بهداشت با اشاره به ماده ۱۱ قانون بهداشت افزود: مواد مصرفی توسط واحدهای صنفی باید دارای مشخصات کامل باشد اما در غرفه های فرودگاه از محصولات و مواد غذایی فاقد مشخصات استفاده می شود و بارها نسبت به این موضوع گزارش دادیم.
در ادامه این نشست، مهدی نامداری نماینده فرودگاه مهرآباد گفت: مجوز فعالیت کترینگ ها مربوط به حوزه استاندارد سازمان هواپیمایی کشوری است و نظارت بر آنها نیز باید از آن طریق اعمال شود.
در پایان این نشست مقرر شد تا بازدیدی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران و مدیرکل تعزیرات استان تهران از وضعیت فرودگاه ها در هفته اخیر انجام شود.
پنجمین نشست مشترک کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات و کمیته نظارت و بازرسی کارگروه تنظیم بازار در سال ٩٦ با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران، فرماندار تهران، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران، نمایندگانی از شرکت فرودگاه ها، سازمان دامپزشکی، سازمان پشتیبانی امور دام، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، کارشناسان بهداشت و نمایندگان اتحادیه ها در استانداری تهران برگزار شد.
اجتمام**۳۲۲۹**۱۰۲۱
خبرنگار: حنانه شفیعی**انتشار: حسین نوروزیان

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 8800 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1993071 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر