شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۹
 |  24/ مهر/ 1396 - 2:37
  |   نظرات: بدون نظر
79 بازدید بازدید

صدور حکم متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی ، یک هفته بعد از ختم دادرسی


به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، قاضی محمد مقیسه روز دوشنبه در پایان جلسه دادگاه افزود: امروز پانزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات شرکای بابک زنجانی برگزار شد و وکلای متهمان لایحه دفاعیه خود را ارایه کردند.
به گفته قاضی مقیسه، اگر وکلا مطلب و توضیحاتی درباره پرونده نداشته باشند، مطابق ماده ۳۰۷ قانون آیین دادرسی کیفری حکم صادر خواهد شد.
رییس دادگاه شعبه رسیدگی کننده به اتهامات متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی خاطرنشان کرد: اگر وکلا توضیحاتی داشته باشند می توانند به شعبه ۲۸ ارایه دهند و بعد از آن، ختم رسیدگی به پرونده را اعلام می کنیم.
وی اضافه کرد: پس از اعلام ختم رسیدگی و مشورت با قضات پرونده، ظرف یک هفته حکم طبق قانون صادر می شود که این حکم صادره تا ۲۰ روز قابل فرجام خواهی است.
رییس شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب اسلامی تهران درباره اظهارات بابک زنجانی که در جلسه قبل به دادگاه فراخوانده شده بود، گفت: در جلسه مواجهه زنجانی با شمس زاده و فلاح هروی، وی صریحا اعلام کرد پول دارم اما یک ریال نمی دهم و این سخن ضبط شده است ؛ حکم اعدام برای وی صادر شده و اجرای حکم به دست مسئولان است.
به گزارش ایرنا، دادگاه بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده نفتی، مهدی شمس زاده و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم این پرونده در سال ٩٤ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، برگزار شد.
دادگاه این متهمان ، براساس کیفرخواست صادر شده به اتهام افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور با تشکیل و رهبری سازمان یافته به منظور ارتکاب جرایمی مانند جعل سند، پولشویی با علم به موثر بودن در ضرر به کشور، کلاهبرداری در سطح گسترده از شرکت نفت، سازمان تامین اجتماعی و بانک مسکن، جعل ۲۴فقره اسناد و صورت حساب بانکی، استفاده از اسناد مجعول و پولشویی به مبلغ ۱۹۶۷ میلیون یورو در ۲۶ جلسه علنی(جز یک جلسه) برگزار شد.
دادگاه بدوی پس از رسیدگی پرونده، سه متهم ردیف اول بابک زنجانی، مهدی شمس زاده و حمید فلاح هروی را به اعدام، رد مال به شاکی و پرداخت جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم کرد. اما دیوان عالی کشور با بررسی پرونده، حکم اعدام بابک زنجانی را تایید و حکم مهدی شمس زاده و حمید فلاح هروی متهمان دیگر پرونده را نقض و برای رسیدگی به شعبه هم عرض ارجاع کرد که اکنون این پرونده در شعبه هم عرض در حال رسیدگی مجدد است.
اجتمام**٧٣٢٩ ** ۱۴۱۸
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد ** ناشر: مریم برزآبادی
آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7226 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1991497 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر