شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۹
 |  20/ مهر/ 1396 - 12:05
  |   نظرات: بدون نظر
84 بازدید بازدید

پادرمیانی علما و ریش سفیدان برای حل و فصل دعاوی خانوادگی در گلستان


هادی هاشمیان روز پنجشنبه در نشست روسای دادگستری ها و دادستان ها با علما در گرگان اظهار کرد: سازش در چنین پرونده هایی که طرف های درگیر خویشاوند هستند از افزایش تنش ها و تشکیل پرونده های جدید پیشگیری می کند.
وی افزود: تجربه استقرار شعب سازشی در دادگستری ها و دادسراهای استان نشان داد حدود نیمی از پرونده ها در این شعب با سازش مختومه می شود.
رییس دادگستری کل گلستان گفت: از روسای دادگستری های استان خواسته ایم در شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان ها از علما به عنوان عضو دعوت و از ظرفیت آنها برای فرهنگ سازی و کاهش آسیب ها استفاده کنند.
وی اضافه کرد: پارسال ۲۰ هزار پرونده کمتر وارد محاکم استان شد که نتیجه تعامل و نشست های دادگستری با ائمه جمعه ، دانشگاهیان و آموزش پرورش بود.
هاشمیان با بیان اینکه مسئولان دستگاه های اجرایی و اقشار تاثیرگذار استان نسبت به پیشگیری حساس هستند، گفت: امیدواریم با ادامه این تعامل و همراهی در استان شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و وقوع جرم باشیم .
وی افزود که مجموعه قضایی استان تلاش دارد که قبل از قضایی شدن از وقوع جرائم پیشگیری شود.
رییس دادگستری کل گلستان با بیان اینکه جرائم مربوط به خشونت در استان نسبت به جمعیت گلستان زیاد است ،گفت: برخی مطالب باید در سطح کشور دنبال شود ولی این مهم تکلیف ما را ساقط نمی کند و اگر علما در تریبون نماز جمعه و مراجعات معتمدان به تقویت آستانه صبر و تحمل مردم بپردازند به بهبود شرایط کمک می کند.
وی با تاکید بر تلاش دادگستری استان برای کاهش جرائم، اظهار کرد که هم اینک ۴ هزار و ۲۰۰ زندانی در گلستان داریم وبا فعالیت های فرهنگی بیش از گذشته می توان میزان جرائم و مددجویان زندانها را کاهش داد.
هاشمیان به تقدیرنامه حجت الاسلام اژه ای خطاب به دادگستری گلستان اشاره کرد و گفت: در تمامی دادگستری های استان نماز خانه ایجاد شده است.
وی صرفه جویی در دادگستری های استان را نیز یادآور شد و افزود: ۳۰ میلیارد ریال هزینه آب، برق، گاز، تلفن و اقلام مصرفی بود که به ۱۵ میلیارد ریال کاهش یافته است.
به گفته وی؛ همچنین از سال گذشته تاکنون ۶۵ قاضی جذب دادگستری های استان گلستان که این آمار در ۱۰ سال گذشته بی نظیر بوده است.
هاشمیان با بیان اینکه ائمه جمعه به بهبود فضای قضایی گلستان کمک کند، افزود: قبول داریم که گلایه هایی در خصوص برخورد برخی قضات وجود دارد و در همین باره از ائمه جمعه دعوت می کنیم در جلسه های هفتگی اخلاقی در دادگستری ها شرکت کرده و به ارتقای اخلاقی کمک کنند.
نشست روسای دادگستری ها و دادستان های سراسر استان گلستان با علما امروز در دادگستری گرگان برگزار شد.
۱۶۴۸
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7213 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1991484 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر