شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۰
سرویس: مقالات
 |  20/ مهر/ 1396 - 9:04
  |   نظرات: بدون نظر
98 بازدید بازدید

عضو مجلس خبرگان رهبری: ایران در برجام دست بالا را دارد


آیت الله محسن اراکی روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره بدعهدی آمریکایی ها نسبت به برجام و خروج احتمالی آنها از برجام افزود: خدای متعال دشمن را در زاویه ای قرار داده که هر گزینه ای علیه خودش تمام می شود؛ البته گزینه بدعهدی و شکست در آن، برای آنها از هر گزینه دیگری بدتر خواهد بود.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب درباره استقلال طلبی اقلیم کردستان عراق گفت: اگر این طرح عملی بود ۵۰ سال پیش انجام می شد، به طور قطع این طرح عملی نیست.
وی افزود: ملت کرد از قدیم با اقوام همسایه و اقوام دیگر آنچنان جوش خورده اند که جدا کردن این ملت و قومیت از سایر اقوام امکان پذیر نیست. این اقوامی که در این منطقه زندگی کرده اند قرنها با هم بودند و گاهی هم حتی رهبری این مجموعه ها را کردها برعهده داشتند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب ادامه داد: رهبرانی داشتیم که فارس یا عرب بودند که کردها با آنها همکاری می کردند و این انسجام ملیتی در منطقه ما یکی از امتیازات منطقه است؛ بنابراین توطئه تجزیه به طور قطع با شکست روبه رو خواهد شد و آن رهبران سیاسی که برای منافع شخصی خود دنبال این طرح ها هستند بازنده اند و قاطبه کردها مثل سایر ملت های منطقه با چنین طرح هایی مخالف هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری درباره تشکیل هیات اندیشه ورز و خواست رهبر انقلاب در این خصوص گفت: هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در این خصوص جلسه ای داشته است و طرح تشکیل این هیات در حال آماده شدن است که پس از آن، نسبت به تشکیل این هیات اقدام خواهد شد.
وی افزود: جمعی از نخبگان و صاحبنظران در این هیات شرکت خواهند کرد که هم مطالبه گری و هم ارائه طرح و همکاری با نهادهای فعال و مسوول در این عرصه ها را در آن، برنامه ریزی می کنند.
سیام ** ۱۰۵۸ ** خبرنگار:محمدافضلی * ناشر: امیر کاردان

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 5935 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1990206 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر