شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۲
 |  20/ مهر/ 1396 - 10:08
  |   نظرات: بدون نظر
111 بازدید بازدید

جلب و بازداشت اشخاص بدون مجوز قضایی جرم است


به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در آخرین روز از هفته ناجا در نشست تعاملی مشترک با فرماندهی انتظامی استان کرمان با حضور مقامات ارشد قضائی استان با فرماندهان انتظامی کرمان افزود: گاهی مطالبی مطرح شود که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، اشخاص بدون دخالت و دستور دستگاه قضایی جلب و بازداشت می شوند که این حرکت درست نیست و خلاف واقع است.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تاکید کرد: نباید به شکلی اطلاع رسانی شود،که خدای ناکرده برای مردم تشویش اذهان ایجاد شود که یک مجموعه ای از ضابطین بدون اخذ مجوز قضایی اقداماتی انجام می دهند، البته ما در استان کرمان چنین مجموعه ای را نداریم.
وی با اشاره به اینکه در گذشته و حال در استان کرمان مورد مهمی نداشته ایم که بدون مجوز قضایی کسی احضار، تعقیب یا جلب شده باشد افزود: از صفر تا صد قضایا تا آنجا که بحث برخورد با جرم است، ضابطین تحت امر دستگاه قضایی انجام وظیفه می کنند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تصریح کرد: قانون مداری در همه عرصه ها و حوزه ها درباره تمام ضابطین خاص از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات و همچنین نیروی انتظامی به عنوان ضابط عام مطرح است.
وی افزود: ارتباطات و تعاملات بین دستگاه قضایی و دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی براساس قانون تعریف می شود و قانونمند است که الحمدالله این مهم در استان کرمان محقق شده و تمامی اقدامات قضایی، اطلاعاتی، امنیتی و نظامی بر محور قانون پیش می رود.
وی ادامه داد: واقعیت این است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی بخصوص در حوزه عدالت کیفری مبتنی بر قانون و بر اساس تشخیص و دستورات قضایی اقدام می شود.
موحد عنوان کرد: جامعه اسلامی ایران قانون مدار است و بر محور قانون حرکت می کند لذا تمام تعاملات، اقدامات و ماموریت های محوله باید مبتنی بر قانون باشد و بر محور قانون فعالیت ها انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه اشخاص و مسئولان حق ندارند از محدوده قانون پا را فراتر بگذارند گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از پیشرفته ترین قوانین در راستای احقاق حقوق شهروندی و حقوق اشخاص بهره می برد.
رئیس شورای قضایی استان کرمان بیان کرد: در همه جرائم اعم از جرائم و رخ دادهای ناامنی و جرائم عادی و در بحث مفاسد کلان اقتصادی، به طور قطع کسی که تحت تعقیب قرار می گیرد و یا احضار و دستگیر می شود با مجوز و دستور قضایی است و اگر غیر این صورت پذیرد یک رفتار خلاف قانون تلقی خواهد شد.
این مقام ارشد قضایی استان از فعالیت های مجموعه های انتظامی، اطلاعاتی استان که در حوزه برخورد و مقابله با جرائم در کشف و تعقیب مجرمین و در مقابله با رخدادهای ناامنی و مقابله با مفاسد اقتصادی دستگاه قضایی را در راستای مصالح عمومی کشور و منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) قانونمند حرکت می کنند و همگام با دستگاه قضایی و مطابق با دستورات قضایی عمل می کنند، تقدیر کرد.
** عدالت و امنیت زینت و جلوه نظام حاکمیت دینی هستند
رئیس کل دادگستری استان کرمان هدف مشترک دستگاه قضایی، دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی را تامین نظم، امنیت و عدالت دانست و افزود: تمام فعالیت ها و اقدامات معطوف به تامین این سه هدف بزرگ است.
یدالله موحد اظهار کرد: عدالت و امنیت زینت و جلوه نظام حاکمیت دینی است و حیثیت حاکمیت دینی در امور داخلی در گروه تحقق بخشیدن به این مولفه هاست.
وی عنوان کرد: هرچه امنیت داخلی و عدالت و احساس عدالت و امنیت در جامعه توسعه پیدا کند جامعه و حاکمیت دینی سرافرازتر خواهد بود.
رئیس شورای قضایی کرمان ارتقای شاخص های امنیتی استان را محصول یک اراده و کار جمعی دانست و افزود: نقش ناجا در کاهش رخدادهای ناامنی در استان کرمان برجسته است.
موحد بر کیفی سازی اقدامات پلیس تاکید کرد و گفت: بحث آموزش ماموران پلیس به عنوان ضابط دستگاه قضاء در تمام ردهها باید جدی گرفته شود.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
۳۰۲۹

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6694 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1990965 بازدید

افراد آنلاین: 5 نفر