یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۸
 |  19/ مهر/ 1396 - 1:50
  |   نظرات: بدون نظر
75 بازدید بازدید

مسائل زیر ساختی مهم ترین مشکل دستگاه قضایی البرز


به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان روز چهارشنبه در آیین افتتاح ساختمان شورای حل اختلاف بخش آسارا افزود: استان شدن البرز بدون توجه به عقبه شهرهای آن و کمبودهای زیرساختی آن بود و در حالی که کرج امکانات یک شهرستان را داشت یک شبه به مرکز استان تبدیل شد.
وی اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های بعد نیز به دلیل موانع پیش روی دولت برای تامین منابع مالی ایجاد زیرساخت‌ها، این محرومیت همچنان ادامه داشته و در همه دستگاه‌های استان شاهد مشکلات عدیده زیرساختی هستیم.
رئیس کل دادگستری البرز در ادامه با بیان اینکه دستگاه قضایی استان با مشکلات شدید زیر ساختی رو به رو است گفت: حجم پرونده‌ها و میزان مراجعات ارباب رجوع، تناسب لازم را با امکانات و منابع انسانی ندارد یعنی درحالی که به صورت میانگین بیش از ۵۰ درصد کمبود منابع انسانی در قضات و کادر اداری دادگستری استان داریم باید پاسخگوی حجمی بیش از ۴۵۰ هزار پرونده در سال باشیم که با احتساب میانگین ۳ نفر برای هر پرونده، نیمی از مردم استان درگیر مسائل قضایی هستند.
فاضلیان افزود:با مساعدت مسئولان عالی قوه قضائیه، بخش عمده مشکلات مرتفع شده و یا در آستانه حل شدن قرار دارد.
وی گفت: همچنین رفع مشکلات با استفاده از منابع استانی نیز پیگیری شده و در تعدادی از شهرهای استان از جمله مشکین دشت، چهارباغ، محمدشهر، ماهدشت، گرمدره و اشتهارد دستگاه‌های دیگر پای کار آمده و به بسترسازی برای خدمات‌رسانی قضایی به مردم کمک کردند.
رئیس کل دادگستری البرز در ادامه به شرایط بخش آسارا اشاره و افزود: تعداد پرونده‌های قضایی تشکیل شده در این بخش به دلیل مردم متدین، ولایی و بافرهنگ آن کم است ولی به دلیل قرارگیری این شهر در یکی از شاه راه‌های ارتباطی مهم کشور، وجود دادگاه برای آن ضروری است.
فاضلیان ادامه داد: به همین منظور دادگستری استان با وجود اینکه اولویت خود را توسعه شورای حل اختلاف در این بخش قرار داده ولی این آمادگی را دارد در صورت ایجاد زیرساخت، نیروی انسانی و قاضی ویژه برای شعبه این شهر را اختصاص دهد.
وی گفت: در برخی موارد شاهد هستیم که سخت گیری‌های بی‌مورد در مسیر خدمات‌رسانی به مردم آسارا، مشکلاتی را ایجاد کرده است که دستگاه قضایی این آمادگی را دارد در مسیر تسهیل خدمات‌رسانی به مردم این بخش از ظرفیت‌های قانونی خود استفاده کند.
۷۴۱۴/ ۶۱۵۵خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10330 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2011935 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر