یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۴
 |  19/ مهر/ 1396 - 1:52
  |   نظرات: بدون نظر
63 بازدید بازدید

زمینه جذب مترجم در بعضی رشته‌ها وجود دارد


مدیرکل اسناد و امور مترجمان رسمی قوه قضائیه:

زمینه جذب مترجم در بعضی رشته‌ها وجود دارد

مدیر کل اسناد و امور مترجمان رسمی قوه قضائیه گفت: آمار نشان می‌دهد که زمینه جذب مترجم در بعضی رشته‌ها وجود دارد و در آزمونی که امسال برگزار خواهد شد این نواقص پر می‌شود.

به گزارش ایسنا، اسدیان در مراسم تحلیف مترجمان رسمی قوه قضائیه که صبح امروز در مجتمع شهید بهشتی برگزار شد، ضمن بیان گزارشی از عملکرد و نحوه برگزاری این آزمون، اظهار کرد: کسانی که در آزمون سال ۹۴ پذیرفته شدند در دو مرحله آزمون کتبی و  مصاحبه آزمون شفاهی به رقابت پرداختند و پس از انجام کارهای ادرای پذیرفته شدند و امروز مراسم تحلیف آنها انجام می‌گیرد.

وی افزود: تعداد ۲۹۹ نفر به عنوان منتخبین نهایی و کسانی که موفق به دریافت پروانه مترجمی می‌شوند اعلام شدند که از ۳۵ رشته‌ای که اعلام نیاز شد تنها ۲۵ رشته متقاضی داشت و ظرفیت بقیه رشته‌ها کماکان خالی است.

مدیرکل اسناد و امور مترجمان رسمی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: کماکان در زبان‌های به اصطلاح نادر از حیث تعداد کارهایی که به آنها ارجاع می‌شود خلاء داریم که چند زبان است. کسانی که در این زمینه تجربه دارند می توانند مراجعه کنند و ما در این زمینه آمادگی داریم.

اسدیان در ادامه گفت: در این آزمون در شهر تهران جمعاً ۲۱۲ نفر و در سایر شهرستان‌ها ۸۷ نفر پذیرفته شدند. از این تعداد ۲۲۰ نفر مرد و ۷۹ نفر خانم‌ هستند.

وی بیان کرد: در مجموع با احتساب مترجمین جدید ما در حال حاضر ۱۰۸۱ نفر مترجم داریم که آمار به ما نشان می‌دهد که زمینه جذب مترجم در بعضی رشته‌ها وجود دارد و در آزمونی که امسال برگزار خواهد شود این نواقص پر خواهد شد.

مدیر کل اسناد و امور مترجمان رسمی قوه قضائیه در پایان ضمن تشکر از مترجمینی که کارآموزان جدید مترجمی را پذیرفتند تشکر و قدرانی کرد و گفت: ما در ۹ استان یک مترجم هم نداشتیم و با این آزمون این خلاء برطرف شده است  و با استعلامی که از دادگستری استان‌ها انجام می‌دهیم، این کمبودها را جبران خواهیم کرد.

انتهای پیام  



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10994 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2012599 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر