یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۶
 |  19/ مهر/ 1396 - 3:03
  |   نظرات: بدون نظر
81 بازدید بازدید

انتخاب۴ استاندار جدید/پاسخ دادستان کل به یک نماینده/افزایش صدور ویزای انگلیس/توصیه به روسای قوا


در گزیده اخبار سیاسی ۱۹ مهر بخوانید؛

انتخاب۴ استاندار جدید/پاسخ دادستان کل به یک نماینده/افزایش صدور ویزای انگلیس/توصیه به روسای قوا

توصیه علی مطهری به روسای قوا، افزایش صدور ویزای انگلیس، رایزنی وزیر امور خارجه انگلیس با ظریف در مورد برجام، انتخاب ۴ استاندار جدید، تحلیلی از علل عصبانیت ترامپ و نتانیاهو از برجام ، درخواست عربستان برای تحقیق در مورد اجرای توافق هسته‌ای از سوی ایران، درخواست نماینده شیراز از وزیر ارشاد برای برگزاری مراسم روز کوروش، ضرورت تهیه الزامات پدافند غیر عامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمادگی پلیس ایران برای همکاری‌های بین‌المللی با کشورهای مختلف، پاسخ دادستان کل کشور به یک نماینده مجلس و… از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۶ است.

با تصویب پیشنهاد وزارت کشور در هیأت وزیران ۴ استاندار جدید انتخاب شدند. سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور گفت: در جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت که به ریاست دکتر روحانی برگزار شد، گزینه های پیشنهادی وزارت کشور برای تصدی مسؤولیت استانداری های؛ آذربایجان غربی، کردستان، گلستان و مرکزی معرفی و با تصویب هیأت وزیران، برای این مسؤولیت انتخاب شدند و با تعیین ۴ استاندار جدید در هیأت وزیران، تا کنون استانداران ۱۷ استان تغییر کردند.

فرمانده نیروی هوایی عمان با امیر سرتیپ پوردستان دیدار کرد. سرلشکر خلبان مطر علی مطر العبیدانی، فرمانده نیروی هوایی ارتش عمان و هیات همراه در محل ستاد فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران با امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش دیدار و گفت‌وگو کردند و گسترش و تعمیق مناسبات نظامی و همکاری های دو جانبه در این دیدار مورد برسی قرار گرفت.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در نیروهای مسلح ایجاد امنیت پایدار را از وظایف نیروی انتظامی عنوان و تاکید کرد: نیروی انتظامی باید خود را به روز کرده و نباید دچار روزمرگی شود.سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی در دیدار  با کارکنان انتظامی استان کرمانشاه، افزود: فرماندهی ماموریت‌های انتظامی و مرزبانی با توجه به گستردگی جغرافیایی استان، وجود ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با کشوری ناامن و همچنین وجود تنوع طوایف و قومیت‌ها بسیار دشوار است.

در دیدار سردار جلالی با وزیر ارتباطات بر ضرورت تهیه الزامات پدافند غیر عامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات  تاکید شد. رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، تهدیدات دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی در فضای سایبر و وابسته تر شدن روز افزون کشور به این فضا را امری جدی برشمرد و خاطرنشان کرد: لازم است وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با مشارکت و همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور تهدیدات این حوزه را شناسایی و الزامات مصون سازی این حوزه را تهیه و تدوین کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از اظهارات اخیر روحانی و آملی‌لاریجانی در پاسخ به یکدیگر گفت که بهتر است روسای قوا حرف‌های خود را با صراحت و ادبیات فاخر و حتی‌المقدور در جلسات خصوصی بیان کنند. علی مطهری با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضاییه درباره رفتار و اظهارات یکدیگر گفت: من معتقدم ادبیات هر دو بزرگوار ادبیات خوبی نبود و در شأن روسای قوا نیست. آقای رئیس‌جمهور با گوشه و کنایه انتقاد خود را بیان می‌کند در حالی که ایشان رئیس قوه مجریه است و اختیارات زیادی دارد. شخص اول اجرایی و شخص دوم کشور باید از موضع قدرت صحبت کند. اگر انتقادی به قوه قضاییه دارد باید به صراحت آن را بگوید که این کار شما خلاف قانون اساسی است و من که مطابق اصل ۱۱۳ مسوول اجرای قانون اساسی هستم به شما تذکر می‌دهم.

بهرام پارسایی،نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به سیدعباس صالحی، وزیر ارشاد خواستار برگزاری مراسم روز کوروش در روز هفتم آبان‌ماه برای معرفی فرهنگ و تمدن ایران شد.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبعات خروج احتمالی آمریکا از برجام، می‌گوید هر تصمیمی در این زمینه اتخاذ شود بازگشت پرونده ایران به سال ۹۵ میلادی است و آمریکایی‌ها باید تلاش کنند پرونده ایران را دوباره فرامرزی کنند و تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را دوباره شکل دهند. حشمت الله فلاحت پیشه ضمن تحلیل روند مذاکرات هسته‌ای و توافق برجام، این توافق را راهبرد نظام و عملگرایانه ترین توافق ممکن بین ایران و ۱+۵ عنوان می‌کند و معتقد است که اگر برجام را امضا نمی کردیم پرونده ایران در شورای امنیت سازمان ملل به سمت جنگ می‌رفت. او که نماینده اسلام آباد غرب و از نماینده های کرد مجلس ایران است با اشاره به نتایج همه پرسی اقلیم کردستان عراق می‌گوید که برخی بازیگران خارج از منطقه به دنبال تبدیل موضوع کردستان به یک فتنه قومی هستند و جمهوری اسلامی ایران به جای برخورد تقابلی باید محور مذاکره با کردستان و دیپلماسی با کردها شود.

وزیر امور خارجه انگلیس، در صفحه توییتر خود نوشت، با محمد جواد ظریف در مورد برجام رایزنی و گفتگو کرده است. بوریس جانسون نوشت: با جواد ظریف صحبت کردم، انگلیس به توافق هسته‌ای متعهد است و نگرانی‌های جدی در خصوص زندانی‌های دو تابعیتی از جمله «نازنین زاغری رکتلیف »را مطرح کردم. ترزا می، نخست وزیر انگلیس نیز در گفت‌وگویی تلفنی با ترامپ بر “تعهد قوی” انگلیس و اروپا به برجام تاکید کرده است.

نیکلاس هاپتون، سفیر انگلیس در تهران در پاسخ به این پرسش که در بحث صدور ویزا مشکلات و مسایل مربوط به آن بابیان اینکه صدور ویزای انگلیس افزایش می‌یابد خاطرنشان کرد: باعث خرسندی است که بگویم در این مساله در حال پیشرفت هستیم و در آینده نزدیک در دفتر این سفارت شمار ویزاها بسیار بیش‌تر خواهد بود. هر چند تعداد آن‌ها در حال حاضر در مقایسه با میزان در خواست‌های شهروندان ایرانی که مایل به سفر به انگلیس هستند، بسیار پایین است.

همچنین معاون رییس‌جمهور و رییس‌ سازمان انرژی اتمی با وزیر خارجه انگلیس دیدار کرد. علی‌اکبر صالحی در ادامه سفر خود به اروپا پس از سفر به رم و دیدار با مقامات این کشور راهی لندن شد. صالحی که به دعوت بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس به لندن سفر کرده است صبح روز چهارشنبه با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در یادداشتی به ارائه تحلیلی از علل عصبانیت ترامپ و نتانیاهو از برجام پرداخت و تاکید کرد : برجام خدعه ایران‌هراسی و ایران‌ستیزی را بی اثر ساخته است و تمامی تحرکات ایذایی، سینه چاک دادن‌ها، هتاکی‌ها، فحاشی‌ها و کف به دهان آوردن‌های ترامپ و نتانیاهو را نیز بایستی در این واقعیت جست‌وجو کرد.

قشقاوی از آمادگی پلیس ایران برای همکاری‌های بین‌المللی با کشورهای مختلف خبر داد. معاون کنسولی و امور مجلس وزارت خارجه در حاشیه برگزاری مانور نیروهای یگان ویژه که در حضور سفرا و کارداران کشورهای مختلف برگزار می‌شد از آمادگی پلیس ایران برای همکاری‌های بین‌المللی با کشورهای مختلف خبر داد. وی اظهار کرد: پلیس سرافراز ما آمادگی کامل دارد تا از کانال‌های دیپلماتیک و در قالب اینترپل و روابط دو جانبه همکاری گسترده بین‌المللی داشته باشد. به خصوص که جهان و منطقه با مشکلات مشترکی مانند جرایم سازمان یافته، جرایم سایبری، تروریسم، قاچاق انسان و مواد مخدر و … روبرو است.

عربستان درخواست تحقیق در مورد اجرای توافق هسته‌ای از سوی ایران مطرح کرد. خالد المنزلاوی، معاون نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در یک سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تاکید بر ضرورت تحقیق و بررسی در مورد اجرای توافق هسته‌ای از سوی ایران مدعی شد که اگر ایران توافق هسته‌ای را نقض کرده است سریعا باید تحریم‌ها بازگردانده شوند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور درباره «هپکو»، «آلومینیوم المهدی» و قراردادهای خرید هواپیما توضیح داد .ناصر سراج در حاشیه مراسم سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور درباره بررسی قراردادهای خرید هواپیما به ویژه هواپیماهای فلایت چک گفت: سازمان بازرسی به این موضوع ورود کرده و در قالب یک پرونده مشغول بررسی این موضوع است، اما چون منتج به نتیجه نشده امکان افشای آن وجود ندارد.وی  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نتیجه گزارش آلودگی هوا به کجا رسید؟ گفت: چندین استانی که در رابطه با آلودگی هوا مشکل داشتند را بررسی کردیم، هزاران ساعت بر روی این مسئله وقت گذاشتم و مسوولیت هر نهاد، سازمان، وزارتخانه و حتی فرد را مشخص کردیم. گزارش‌ها بعد از تکمیل برای سران قوا ارسال شد و تاکنون دو گزارش با همه جزییات برای سران قوه ارسال شده است.

دادستان کل کشور خطاب به یک نماینده مجلس گفت:اگر مدعی آزادی هستی چرا برای همه این سنگ را به سینه نمی زنی؟ حجت الاسلام والمسلمین منتظری در مراسم سی و ششمین سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: حرف من این نیست که از قوه قضاییه انتقاد نکنید؛ کما اینکه شاید منم از مجلس انتقاد داشته باشم و انتقاد کنم، ولی اگر می خواهید قوه را نقد کنید، نقدتان باید علمی یا حقوقی باشد. وی افزود: آقای نماینده‌ای که داری از رانت وابستگی به بزرگان دیگر استفاده می‌کنی و دنبال این هستی که نکته‌ای را بدست آوری و علیه قوه قضاییه مقاله بنویسی و سخنرانی کنی و قوه را به چالش بکشی، اگر مشاهده می شد که در همه عرصه ها وارد می شوی انسان دلش نمی سوخت؛ اولا این آقایان حق ورود به مسایل قضایی را ندارند.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (چهارشنبه) ۱۹ مهر ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام
 



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11633 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2013238 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر