شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۰
 |  17/ مهر/ 1396 - 4:28
  |   نظرات: بدون نظر
53 بازدید بازدید

هزار و ۲۰ هکتار از زمین های ملی سیستان و بلوچستان رفع تصرف شد


به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز دوشنبه در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هزار و۶ هکتار از زمین های رفع تصرف شده متعلق به منابع طبیعی و بقیه مربوط به زمین های ملی بوده است.
وی گفت: حفر چاه های غیر مجاز یکی از مشکلات مهم سیستان و بلوچستان به حساب می آید که به عنوان یکی از مصادیق تصرف غیرمجاز در جنوب این استان شایع است.
وی افزود: ضروری است کشاورزان برای حفره چاه از طریق قانونی اقدام کنند زیرا با متخلفان برخورد قانونی می شود.
مدیر کل دادگستری سیستان و بلوچستان با تاکید بر افزایش نظارت ها گفت: مسئولان و متولیان باید نظارت ها را افزایش دهند تا جلوی تصرفات غیر قانونی گرفته شود.
حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: در واقع نظارت ها باید همگانی و مستمر باشد تا با کوچکترین تصرف در کمترین زمان و در همان ابتدای تصرف برخورد های لازم انجام شود.
وی افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تصرفات غیرمجاز موضوع را به منابع طبیعی و مراجع قانونی اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی تاکید کرد: با هر گونه ساخت و سازهای غیر مجاز به صورت قانونی برخورد می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت و ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر ۵۱ درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای ۱۹ شهرستان است و افزون بر ۱۳۰۰ کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و ۳۱۰ کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
۷۳۱۶** ۳۲۱۳ خبرنگار: عصمت جهانی**انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13349 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1997620 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر