شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۸
 |  17/ مهر/ 1396 - 4:55
  |   نظرات: بدون نظر
49 بازدید بازدید

سند تفاهم همکاری سازمان جهانی مالکیت معنوی با سازمان ثبت اسناد امضا شد


به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در دیدار احمد تویسرکانی و فرانسیس گری این تفاهمنامه همکاری در حاشیه پنجاه و هفتمین مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی در ژنو امضا شد.
به موجب این تفاهم نامه، وایپو ارایه آموزش های لازم و حمایت حقوقی از نوآوران جهت ثبت مالکیت ها، امکان دسترسی به بانک های اطلاعاتی وایپو و آموزش های لازم جهت تجاری سازی اختراعات به صورت رایگان، عهده دار شد.
احمد تویسرکانی در دیدار با فرانسیس گری ضمن مذاکره در مورد دستور کار مجمع عمومی وایپو، با تشریح توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در خصوص نوآوری و خلاقیت ها، به جمعیت عظیم تحصیل کرده و جوان کشور اشاره کرد و افزود: اقدامات گسترده ای در ایران جهت توسعه خدمات مربوط به ثبت مالکیت های صنعتی انجام و تمامی فرایند خدمات با بهره گیری از فناوری های نوین بهسازی و مدرن شده است.
وی با اشاره به افزایش تقاضاهای ثبت مالکیت های صنعتی به ویژه ثبت بین المللی علائم تجاری و اختراعات در کشور، همچنین بر تأثیر مهم برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشگاه ها و پارک های فناوری در توسعه مالکیت معنوی ( IP ) تأکید کرد.
فرانسیس گری رئیس سازمان جهانی مالکیت معنوی نیز ضمن قدردانی از مواضع اصولی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک ایران در رابطه با دستور کار مجمع عمومی و بیانیه این نشست، اقدامات انجام شده جهت توسعه مالکیت معنوی ( IP ) در ایران را مهم ارزیابی و کمک های فنی وایپو در زمینه آگاه سازی و توسعه داوری تشریح کرد.
گفتنی است رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین به صورت جداگانه با معاونین سازمان جهانی مالکیت معنوی دیدار و به تفصیل در خصوص توسعه مالکیت معنوی، ثبت بین المللی علائم و اختراعات و نیز برنامه های آتی وایپو دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش ایرنا، پنجاه و هفتمین جلسه مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) که در ژنو سوئیس در حال برگزاری است، هیاتی متشکل از معاونین وزرای دادگستری و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین رئیس مرکز مالکیت معنوی کشورمان را همراهی می کنند.
اجتمام**٣٢٢٩** ۱۴۱۸
تنظیم: حنانه شفیعی** ناشر: مریم برزآبادی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12459 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1996730 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر