شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰
 |  15/ مهر/ 1396 - 6:06
  |   نظرات: بدون نظر
83 بازدید بازدید

دیدارهای رئیس سازمان ثبت با مقام های فرانسه، سنگاپور و اندونزی


به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی در این دیدارها با اشاره به ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران از جهت وسعت اقلیم و دارا بودن جمعیت جوان و تحصیل کرده و همچنین رشد سریع توسعه در کشور، گفت: ایران سابقه ای ۱۰۰ ساله در ثبت مالکیت های صنعتی دارد و این مساله نشانگر اهمیت و توجه به مالکیت معنوی در کشور ایران است.
وی با اشاره به اهمیت مالکیت معنوی به عنوان نیروی محرکه اقتصاد دانش بنیان و تاثیر مستقیمی که بر رشد اقتصادی کشور دارد، به ایجاد رشته های تحصیلی مالکیت معنوی در دانشگاه های ایران اشاره کرد.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک ایران اظهار کرد: در سال های اخیر زیرساخت های مناسبی در خصوص استفاده از فناوری های نوین جهت ارائه خدمات در زمینه مالکیت معنوی در کشور ما ایجاد شده است.
تویسرکانی افزود: پذیرش ثبت الکترونیک درخواست ها، ایجاد بانک های اطلاعاتی و همچنین امکان جستجو و دسترسی مردم به بانک اطلاعات ثبت مالکیت صنعتی از جمله مواردی است که باعث توسعه ثبت مالکیت های صنعتی در کشور شده است و به طور یقین تبادل تجارب بین کشورها برای طرفین بسیار مفید خواهد بود.
در دیدار رییس سازمان ثبت اسناد و املاک ایران و رییس مالکیت معنوی کشور سنگاپور، مقام کشور سنگاپور نیز با اشاره به سابقه تاریخی همکاری های دو کشور و اشتراک های موجود بین آنها ضمن استقبال از توسعه همکاری های دو کشور در زمینه آی پی، امر تبادل کارشناس در بخش های مختلف دو کشور را خواستار شد و بر ضرورت اتخاذ مواضع مشترک در موضوعات دستور کار وایپو تاکید کرد.
در این دیدار طرفین توافق کردند تا تفاهم نامه همکاری های مشترک بین دو کشور در زمینه آی پی به زودی نهایی و به امضای مسئولان دو کشور برسد.

** ابراز علاقه فرانسه به گسترش همکاری در زمینه مالکیت معنوی با ایران
دومان سوبیران رئیس مرکز مالکیت صنعتی فرانسه نیز در دیدار با رییس سازمان ثبت اسناد و املاک ایران به علاقه مندی توسعه روابط بین دو کشور اشاره کرد و گفت: ما باور داریم ایران یک بازیگر کلیدی در منطقه و یک کشور بزرگ با جمعیت جوان و تحصیل کرده و با فرهنگ و تاریخ بسیار غنی است و ما می توانیم از یکدیگر یاد بگیریم.
در این دیدار نیز مذاکرات فنی در خصوص امضاء تفاهم نامه مشترک بین دو کشور ایران و فرانسه انجام و توافقات لازم در جهت تدوین و امضای آن در آینده نزدیک صورت پذیرفت.

** دیدار با وزیر قانون و حقوق بشر اندونزی
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با وزیر قانون و حقوق بشر اندونزی با اشاره به این موضوع که ایران مصمم به توسعه همکاری با کشورهای مسلمان است، گفت: ایران و اندونزی دو کشور بزرگ مسلمان در منطقه هستند که اشتراکات فراوانی دارند.
تویسرکانی موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از اقتصاد دانش بنیان را از اولویت های ایران دانست و افزود: در این زمینه توجه به مالکیت های فکری از لوازم توسعه اقتصادی و ابزار پیشرفت در کشور است.
در ادامه این دیدار یاسونا لوالی وزیر قانون و حقوق بشر اندونزی که مسئولیت مالکیت معنوی اندونزی در این نشست را بر عهده دارد، ضمن تاکید بر اشتراکات دو کشور به لزوم توسعه همکاری ها اشاره و از مواضع مشترک دو کشور در موضوعات دستور کار وایپو تشکر و قدردانی کرد.
وی پیشنهاد تبادل تجارب و کارشناس را بین دو کشور مطرح کرد و بر این اساس توافق شد پس از بررسی های کارشناسی در خصوص امضاء یاداشت تفاهم همکاری های مشترک و دو جانبه اقدامات لازم انجام پذیرد.
گفتنی است در پنجاه و هفتمین جلسه مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) که در ژنو سوئیس در حال برگزاری است، هیاتی متشکل از معاونین وزرای دادگستری و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین رئیس مرکز مالکیت معنوی کشورمان را همراهی می کنند.
اجتمام**۳۲۲۹** ۱۴۱۸
تنظیم: حنانه شفیعی** ناشر: مریم برزآبادی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 9286 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1993557 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر