یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۶
 |  14/ شهریور/ 1396 - 12:38
  |   نظرات: بدون نظر
89 بازدید بازدید

به‌دنبال تقویت روحیه مشارکت‌پذیری و مطالبه‌گری اجتماعی شهروندان هستیم


دبیر کنگره حقوق شهروندی:

به‌دنبال تقویت روحیه مشارکت‌پذیری و مطالبه‌گری اجتماعی شهروندان هستیم

اعضای انجمن علمی حقوق شهروندی، تقویت روحیه مشارکت‌پذیری در شهروندان و در نهایت ایجاد عدالت را از اهداف تاسیس این انجمن عنوان کردند.

به گزارش ایسنا، تعدادی از اعضای انجمن علمی حقوق شهروندی با حضور در ایسنا، ضمن تقدیر از عملکرد این رسانه در پوشش و انتشار اخبار حوزه حقوق شهروندی، سابقه شکل گیری انجمن علمی حقوق شهروندی و اهداف آن را تشریح کردند.

نوروزی رییس شورای سیاست گذاری دبیرخانه دائمی حقوق شهروندی و مونس کشاورز دبیر کنگره حقوق شهروندی، با بیان شکل گیری این انجمن که بیش از دو سال از فعالیت آن می گذرد، در خصوص اقدامات عملیاتی شده به انعقاد تفاهم نامه های متعدد با سازمان ها و نهادهای اجرایی برای پیشبرد اهداف حقوق شهروندی اشاره و خاطرنشان کردند: تاکید این انجمن به علمی و پژوهشی بودن اقدامات با خروجی مقالات، پایان نامه ها و رساله های دکتری و همچنین تالیف کتب متعدد از جانب نخبگان علمی حقوق بود به نحوی که در این راستا با وزارت علوم تفاهم نامه ای مبنی بر اعتباربخشی به مقالات و پایان نامه های نگارش شده برای اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی امضا شده است.

اعضای این انجمن به این مطلب اشاره کردند که بیش از ٨٠ درصد دستگاه‌های اجرایی  و دانشگاه‌ها با این انجمن تعامل برقرار کرده‌اند.

به واسطه فراخوان کنگره حقوق شهروندی تاکنون ٤٠٠ مقاله به این انجمن ارسال شده که بیانگر علاقه پژوهشگران و اساتید به نگارش مقاله در حوزه حقوق شهروندی است و امتیاز علمی و دانشگاهی هم برای آنها لحاظ می شود.

از اقدامات دیگر این انجمن می توان به برگزاری نشست و میزگردهایی برای بازخوانی منشور حقوق شهروندی اشاره کرد.

اعضای این انجمن  با تاکید بر این‌که عدم آشنایی مردم با حقوق و تکالیف شان معضلات بزرگی را ایجاد کرده، تبیین و اجرایی شدن بندهای مختلف منشور حقوق شهروندی را نیازمند ورود تمام جریان‌های رسانه ای و علمی و دانشگاهی دانستند و خواستار برقراری تعامل بیشتر ایسنا با این انجمن شدند.

دبیر کنگره حقوق شهروندی در حاشیه این حضور از برگزاری چهارمین نشست بازخوانی منشور حقوق شهروندی در هفته آینده خبر داد و گفت: با حضور بدنه علمی و دستگاه‌های اجرایی و جریان سازی رسانه ای به دنبال تقویت روحیه مشارکت پذیری در شهروندان و در نهایت ایجاد عدالت که هدف غایی دولت‌هاست، هستیم که منجر به شکل گیری روحیه مطالبه گری اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 9811 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2011416 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر