یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۸
 |  14/ شهریور/ 1396 - 3:06
  |   نظرات: بدون نظر
86 بازدید بازدید

ادعای بازگشایی سفارت عربستان/ اظهار نظرهایی در مورد رفع حصر/ واکنش به حضور آمریکا در خلیج فارس


در گزیده اخبار سیاسی چهاردهم شهریور بخوانید؛

ادعای بازگشایی سفارت عربستان/ اظهار نظرهایی در مورد رفع حصر/ واکنش به حضور آمریکا در خلیج فارس

ورود ۹۲۰هزار نفر به بازار کار در سه ماهه اول سال، بهره‌برداری از پروژه ارتقاء کیفیت آب شرب جنوب تهران، اهتمام برای توسعه روابط اقتصادی خارجی استان‌ها، تقدیم لایحه تنقیحی در حوزه دفاع و امنیت به مجلس، راننده جوان بی‌تجربه مقصر حادثه اتوبوس، ممنوعیت حمله رسانه‌ای به ایران از سوی عربستان، گفت‌وگوی موگرینی و آمانو درباره برجام و آزمایش هسته‌ای کره شمالی، ادامه بررسی‌ها درباره موضوع رجل سیاسی، ادعای بازگشایی سفارت عربستان در ایران، اظهار نظرهایی در مورد رفع حصر، واکنش سرلشکر باقری به حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس و…از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، چهاردهم شهریور ماه ۱۳۹۶ است.

با حضور معاون اول رییس جمهور پروژه ارتقاء کیفیت آب شرب جنوب تهران به بهره‌برداری رسید. اسحاق جهانگیری در این مراسم با تاکید بر اینکه موضوع محدودیت منابع آب موضوع جدی و نگرانی امروز و فردای کشور است خاطر نشان کرد: بیرون آمدن از مسئله کم آبی با تبدیل شدن به موضوعی ملی امکانپذیر است.

لعیا جنیدی، معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در همایش حقوق دفاعی که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، از تقدیم لایحه تنقیحی در حوزه دفاع و امنیت تقدیم به  مجلس ظرف چند ماه آینده داد.

واکنش سرلشکر باقری به حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس واکنش نشان داد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش حقوق دفاعی گفت:نیروهای نظامی چند کشور از چند مایل آمده اند و در خلیج فارس بساط پهن کرده اندو برای خود حقوقی خاص قائل هستند و میگویند که ناوهایشان در خلیج فارس دارای مرز و حریم است و اگر کسی می خواهد نزدیک شود باید اجازه بگیرد و هماهنگ کند، چنین موضوعی مثل این است که جمهوری اسلامی ایران به مرزهای دریایی ایالت متحده آمریکا برود و آنجا یک شناور مستقر کند و بگوید اگر ارتش آمریکا می خواهد در منافع خود گشت زنی کند باید از جمهوری اسلامی و شناور آن اجازه بگیرد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتشن نیز گفت: با توجه به ماهیت جنگ‌های آینده در حال تجهیز یگان‌هایی هستیم که بتوانند پاسخگوی امنیت کشور باشند و به‌همین منظور در حال ساماندهی یگان‌های متحرک و زرهی هجومی را  هستیم. وی افزود: تحولات صورت گرفته در ساختار، توان رزمی و به‌روز شدن یگان‌های نیروی زمینی براساس دستورالعمل‌ها و روش‌های جاری خواهد بود.

اهتمام وزارت کشور و وزارت خارجه، برای توسعه روابط اقتصادی خارجی استان‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، از تلاش کمیته تنظیم روابط خارجی استانها، برای توسعه روابط اقتصادی استانها خبر داد. دین پرست با اعلام این که در ادامه همکاری های سال گذشته وزارت کشور و وزارت امور خارجه، برای توسعه روابط تجاری استانها با دیگر کشورها بویژه کشورهای همسایه و با توجه به اینکه سال ۹۶ بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال” اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” نام گذاری شده است، جلسه هماهنگی کمیته تنظیم روابط خارجی استانها، با هدف گسترش مراودات تجاری و توسعه صادرات غیرنفتی استانها با دیگر کشورهای منطقه و همسایه و جذب سرمایه گذاری خارجی و توسعه صنعت گردشگری، در وزارت کشور تشکیل شد.

سیدکمال‌الدین سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری باتاکید بر مشخص شدن جایگاه جبهه پیروان در جریان اصولگرایی گفت:ما آسیب‌شناسی‌خود را در جبهه پیروان نسبت به عملکردمان در انتخابات آغاز کردیم و معتقدیم باید مشخص شود که جبهه پیروان چه جایگاهی در جمنا یا در هر طرحی که برای انسجام جریان اصولگرایی انجام می‌شود، دارد.

اظهار نظرهایی در مورد رفع حصر

کیوان خسروی،  سخنگوی شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اظهار نظرهایی که طی روزهای اخیر از سوی مراجع مختلف پیرامون مباحث مطرح شده در آخرین جلسه شورای عالی امنیت ملی عنوان شده است گفت: تصمیم در مورد حصر بر اساس اقتضائات امنیتی درسال ۸۹ از سوی شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شده و در خصوص تداوم و یا تغییر آن نیز همین شورا تصمیم گیری خواهد کرد.

محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی سخنگوی دولت درباره مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص ادامه حصر، اظهار کرد: مواضع رییس‌جمهور در جلسه این شورا صریح، شفاف و شجاعانه بود اما اجازه بدهیم چون مباحث جنس امنیتی دارد توسط دبیر شورای عالی امنیت ملی بیان شود. وی تاکید کرد: رفع حصر به اجماع‌سازی نیاز دارد.

سردار غیب پرور، رییس سازمان بسیج مستضعفین نیز در همین ارتباط گفت:خواص سر سپرده در فتنه ۸۸ انقلاب را به مذبح بردند در حقیقت حفظ انقلاب در گرو حضور مردم در صحنه است اما پیش غراولان این بحث خواص هستند و اگر خواص درست عمل کنند روند پیشرفت جامعه تسریع خواهد شد.

***

رای الیوم مدعی بازگشایی سفارت عربستان در ایران طی ماههای آینده شد. یک روزنامه عربی فرامنطقه‌ای به نقل از منابع عالیرتبه سعودی در دوبی اعلام کرد که سفارت عربستان در ایران به زودی ترمیم خواهد شد و احتمالا طی ماه‌های آینده این سفارت بازگشایی می شود. روزنامه رای الیوم چاپ لندن به نقل از منابع عالیرتبه سعودی اعلام کرد که هیئت بازدید کننده سعودی که قرار است به تهران سفر کند به زودی ساختمان سفارت را که بعد از اعدام شدن شیخ نمر مورد هجوم و تعرض برخی ایرانی های معترض و خشمگین قرار گرفت، ترمیم خواهد کرد. این منابع در ادامه اعلام کردند:  احتمالا پس از ترمیم و بازسازی سفارت عربستان در تهران، این سفارت طی ماه‌های آینده بازگشایی خواهد شد.

رای الیوم همچنین اعلام کرد که دیوان پادشاهی عربستان روزنامه‌ها و تلویزیون‌های داخلی و خارجی خود را از انتشار اخبار علیه ایران ممنوع کرد. این روزنامه در ادامه نوشت: منابع عالی‌رتبه‌ی سعودی اعلام کردند که این ممنوعیت، نویسندگان، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی سعودی را شامل می‌شود.

موگرینی و آمانو درباره برجام و آزمایش هسته‌ای کره شمالی گفت و گو کردند.  دو طرف در این دیدار درباره اجرای برنامه جامع اقدام مشترک که به تازگی آژانس گزارش خود از اجرای این توافق را منتشر کرده است، گفت‌وگو کردند. آنها همچنین درباره تحولات اخیر شبه جزیره کره و آزمایش هسته‌ای قدرتمند کره شمالی که روز یکشنبه انجام شد گفت‌وگو کردند. موگرینی تاکید کرد که ششمین آزمایش هسته‌ای پیونگ یانگ تهدیدی بزرگ علیه امنیت منطقه و بین‌الملل و چالشی بزرگ برای رژیم عدم اشاعه جهانی است.

علی شمخانی  نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با نماینده ویژه پوتین در امور سوریه ضمن حمایت از اقدام حزب‌الله لبنان در پاک‌سازی لبنان از وجود عناصر تروریستی داعش گفت: ما همان‌طور که در جنگ با تروریست‌ها جدی و محکم هستیم در پیشگیری از وقوع جنایت انسانی نسبت به خانواده، زنان و کودکان تروریست‌ها هم مصمم می‌باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه بررسی‌های اعضای شورای نگهبان در موضوع رجل سیاسی هنوز ادامه دارد گفت: هنوز به جمع بندی نرسیدیم. عباسعلی کدخدایی درباره آخرین وضعیت بررسی‌ها در موضوع رجل سیاسی گفت: چند جلسه‌ای دیگر نیاز است تا برای یررسی این موضوع داشته باشیم، ان‌شاءالله به نتیجه برسیم اعلام خواهیم کرد.

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس از برگزاری جلسه فوق‌العاده این کمیسیون در هفته آینده برای بررسی ابعاد حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی جهت تهیه گزارشی در این باره خبر داد و گفت که بررسی‌های اولیه حکایت از آن دارد که دو اشتباه استراتژیک در حرکت اتوبوس در نیمه‌های شب و همچنین استفاده از راننده جوان بی‌تجربه باعث بروز این حادثه تلخ شده است. میرحمایت میرزاده  نیز با تشریح جلسه فوق العاده کمیسیون آموزش مجلس درباره حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی در مورد دلایل حادثه هرمزگان افزود: مجموعا اعضای حاضر در این جلسه بر این نظر بودند که خواب آلودگی راننده، نبستن کمربند ایمنی، عدم وجود گاردریل در جاده و عدم نظارت پلیس بر تذکر بستن کمربند ایمنی از جمله عواملی بوده که در این حادثه نقش داشته است.

همچنین سعید اسدی، دادستان هرمزگان احضار برخی مدیران در رابطه با واژگونی اتوبوس در هرمزگانی از خبر داد و گفت: در رابطه با حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان، مدیرکل آموزش و پرورش، معاون مدیرکل آموزش و پرورش، مسئول دانش آموزی، مسئول اتحادیه مسافری برون شهری و مدیرکل راهداری استان هرمزگان به دادسرا احضار شدند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12866 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2014471 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر