یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۴
 |  13/ شهریور/ 1396 - 1:32
  |   نظرات: بدون نظر
63 بازدید بازدید

هواشناسی خراسان شمالی به وقوع سیلاب در برخی مناطق استان هشدار داد


به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل، شدت بارش ها فردا سه شنبه در برخی مناطق مستعد این استان رخ خواهد داد.
معاون هواشناسی خراسان شمالی هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از وقوع رگبار و رعد و برق پراکنده از عصر امروز و فردا در مناطق شمال و غرب استان خبر داد.
نادر نصرتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده، عصر امروز و فردا شاهد ناپایداری هوا در برخی نقاط بویژه در شمال و غربی استان هستیم که این ناپایداری هوا سبب وزش باد، رگبار و رعد و برق می شود.
وی افزود: روزهای پایانی هفته نیز شاهد ناپایداری هوا در برخی مناطق استان خواهیم بود که در این روزها نیز بارش های پراکنده در استان پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: دمای هوا در روزهای پایانی این هفته، تغییر ملموسی نخواهد داشت.
نصرتی درباره پیش بینی ها از وضعیت بارندگی در پاییز امسال گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده، میزان بارندگی ها در مهر و آبان ماه اسال کمتر از نرمال خواهد بود.
وی اظهار کرد: دمای هوا در ماه های ابتدای پاییز امسال یک درجه سانتیگراد بیشتر از نرمال خواهد بود.
معاون هواشناسی خراسان شمالی اظهار کرد: غله کاران برای انجام کشت های پاییزه از مشاوره های کارشناسی جهادکشاورزی برای تاریخ کشت ها استفاده کنند.
نصرتی گفت: میزان بارندگی ها در استان طی پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد کاهش و به نسبت دوره آماری بلند مدت ۲۴ درصد کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: در این مدت بیشترین بارندگی ها از شهر راز به میزان ۲۴۶٫۷ میلی متر و کمترین آن از شهر جاجرم به میزان ۸۶٫۵ میلی متر به ثبت رسیده است.
سیل مرداد ماه گذشته در مجموع ۱۱۸ میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی شامل آب، برق و گاز، راه روستایی، مزارع کشاورزی و کانال های آبیاری استان خراسان شمالی خسارت زد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
۷۱۸۵/ ۶۰۴۲ خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12616 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2014221 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر