یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۷
 |  13/ شهریور/ 1396 - 3:15
  |   نظرات: بدون نظر
84 بازدید بازدید

تاکید بر ظرفیت سازی دفاعی روز آمد/سیزدهمین دادگاه متهمان نفتی/دیدار شاهرودی و حیدرالعبادی و…


در گزیده اخبار سیاسی سیزدهم شهریور بخوانید؛

تاکید بر ظرفیت سازی دفاعی روز آمد/سیزدهمین دادگاه متهمان نفتی/دیدار شاهرودی و حیدرالعبادی و…

دیدار فرمانده سپاه با وزیر دفاع، روزگار سپری‌شده «انقلابیون» سالخورده، دیدار هاشمی شاهرودی با حیدرالعبادی، سیزدهمین جلسه دادگاه دو متهم پرونده فساد نفتی، تفاهمنامه همکاری میان ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، سیزدهم شهریور ماه ۱۳۹۶ است.

جلسه شورای اقتصاد ظهر امروز (دوشنبه ) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. اسحاق جهانگیری از دبیرخانه و کمیسیون شورای اقتصاد خواست در تمامی پیشنهادات و طرح هایی که متقاضی استفاده از تسهیلات مالی خارجی هستند، توجیهات فنی، اقتصادی، مالی، زیست محیطی و میزان و درصد استفاده از تجهیزات ساخت داخل را مدنظر قرار دهند و در پیشنهادات خود مطرح کنند.

همایش مهارت آموزی سربازان

در حاشیه همایش مهارت آموزی سربازان با حضور سرلشکر محمدحسین باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح و محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام، تفاهمنامه همکاری میان ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام با موضوع اجرای طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه به امضا رسید.

در این همایش امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر لزوم تغییر نگرش نسبت به خدمت سربازی اظهار کرد: امروز زمان آن رسیده است که این نگاه موجود در خانواده‌ها که یا سربازی نرویم و یا زمان آن کوتاه شود، تغییر کند. سردار سرلشکر محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی نیروهای مسلح تامین امنیت کشور است اظهار کرد: نیروهای مسلح با اجرای طرح مهارت آموزی سربازان، به عنوان عنصر همکار و کمک کننده به دولت در مسئله تولید و اشتغال و اقتصاد کشور فعالیت می‌کنند. همچنین امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش با تاکید بر لزوم بازنگری نسبت به خدمت سربازی اظهار کرد: تقویت فرهنگ ارزشمند بودن خدمت سربازی موضوع مهمی است که اجرای آن برعهده رسانه‌ها است. سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران نیز با تاکید بر پرهیز از تحقر سرباز و دوران سربازی تصریح کرد که ما با یک شخصیت آسیب دیده و شکست خورده نمی‌توانیم مقابل دشمن بایستیم. وی افزود: سرباز مظهر اقتدار ما است.

***

در دیدار فرمانده سپاه با وزیر دفاع بر ظرفیت سازی دفاعی روز آمد و متناسب با تهدیدات آینده، راهبرد جاری نیروهای مسلح تاکید شد. ‌در این دیدار سرلشکر جعفری با اظهار خرسندی از انتصاب شایسته امیر حاتمی به سمت وزیر دفاع و تاکید بر اهمیت تمرکز نگاه‌ها و تلاش‌ها به سمت شناخت دقیق وضعیت و مقتضیات امروز حوزه دفاعی کشور گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران راهبرد تحریم‌، تهدید و فشار به نظام را برغم ناتوانی‌های خود همچنان در دستور کار دارند و هر روز با پیچیدگی‌ها و ترفندهای خاص آن را رونمایی می‌کنند که ضروری است با هوشمندی  با آن مقابله شود.

روزگار سپری‌شده «انقلابیون» سالخورده…

با اعلام خبر درگذشت ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت آزادی و وزیر امور خارجه دولت موقت پس از مدت‌ها «بی‌خبری» از وی و سرازیر شدن پیام‌های متعدد تسلیت در رثایش، از جمله واکنش صداوسیما به این واقعه، به نظر می‌رسد رویکرد حاکم بر فضای سیاسی کشور هر روز بیشتر به سمتی کشیده می‌شود که از بازیگرانِ روزیْ تاثیرگذارش جز در هنگام مرگ نه نامی برد و نه یادی کند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که خبرسازی‌های اخیر درباره انتقال مواد اورانیوم به ایران توسط گروه الشباب بی ارتباط با سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نیست. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه  گفت: ایران بعد از دهه ۱۹۹۰ که موضوع دستیابی به انرژی هسته‌ای را مطرح کرد متوجه شایعات جدی‌تری از انتقال اورانیوم به ایران شد که هیچ کدام با واقعیت انطباقی نداشت. وی ادامه داد: این شایعات از سوی کسانی مطرح می شود که بازیچه بازیگرانی با هدف تحت الشعاع قرار دادن فعالیت صلح آمیز ایران هستند اما فراموش کردند که ایران به دلیل داشتن پیشینه‌ای تاریخی و ریشه ای محکم به تعهداتش پایبند است.

رییس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان که به بغداد سفر کرده‌اند با نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.. در دیدار هاشمی شاهرودی با حیدرالعبادی بر تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق برای نابودی داعش تاکید شد. در این دیدار هاشمی شاهرودی ضمن تبریک به مناسبت آزادسازی سرزمین‌های عراق از دست گروهک تروریستی داعش، گفت: پیروزی‌های پی در پی عراق تحت فرماندهی حیدرالعبادی و همچنین وحدت ملت عراق جهان را شگفت‌زده کرد و فرصت را از دشمنان دولت و ملت عراق گرفت.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: هرگونه تصمیم در خصوص تحریم‌های صورت گرفته توسط آمریکا با هیات نظارت بر برجام است که بی‌شک تصمیم مقتضی را خواهد گرفت.علی‌اکبر صالحی اظهار داشت: امروز شاهد حرکت سازنده در ابعاد مختلف صنعت، کشاورزی و سلامت در کشور هستیم. قدم‌های بزرگی در سه عرصه اعلام شده برداشته شده است و می‌توان گفت کل کشور یک کارگاه در حال حرکت شده است‌. وی تصریح کرد: پروژه‌های بسیاری در کشور آغاز شده و بسیاری از سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف جهان برای سرمایه‌گذاری در کشور ایران در تلاش هستند.

سیزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده موسوم به فساد نفتی صبح امروز (دوشنبه) – ۱۳ شهریور ماه – در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد. در این جلسه قاضی خطاب به دو متهم فساد نفتی: شما سایه به سایه با «بابک زنجانی» بودید. در پایان سیزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده موسوم به فساد نفتی قاضی مقیسه ختم جلسه امروز (دوشنبه ) را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی برای استماع دفاعیات وکلای متهمان متعاقبا اعلام می شود.

حسین احمدی‌نیاز، وکیل دادگستری یادداشتی را با عنوان«کشتار مسلمانان برمه، جنایت علیه بشریت» به رشته تحریر درآورده است.در بخشی از این یادداشت آمده است:کشتار دسته جمعی و هدفمند مسلمانان برمه، مصداق عینی جنایت علیه بشریت محسوب می شود. دیوان بین المللی کیفری لاهه Icc آیا صلاحیت رسیدگی به موضوع را دارد؟ با بررسی اساسنامه این دیوان ملاحظه می شود که این نوع جرم در صلاحیت دیوان قرار دارد، اما با توجه به اینکه برمه به دیوان کیفری نپیوسته، ضرورت دارد تا از مکانیسم شورای امنیت سازمان ملل استفاده کرد. بدین معنی که هر گاه شورای امنیت سازمان ملل موضوع کشتار مسلمانان را برای ارجاع به دیوان در دستور کار قرار دهد، این موضوع قابل بررسی در دیوان خواهد بود.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11664 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2013269 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر