سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۸
سرویس: مقالات
 |  13/ شهریور/ 1396 - 5:31
  |   نظرات: بدون نظر
549 بازدید بازدید

آیین نکوداشت مرحوم ابراهیم یزدی در تهران برگزار شد


به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم با حضور جمعی از شخصیت ها، فعالان سیاسی و حزبی و مردم در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.

*حضور مقام ها و شخصیت های سیاسی
اسماعیل یزدی فرزند آن مرحوم، محمدرضا عارف، غلام عباس توسلیان، صلاح زواری سفیر فلسطین در تهران، فیض الله عرب سرخی، خرمشاهی، احمد حکیمی پور، صادق زیباکلام، محمدعلی ابطحی، غلامحسن کرباسچی، بهرام قاسمی، علوی تبار، عبدالله نوری، حسین فریدون، محمود صادقی، محمدرضا خاتمی، عبدالله رمضان زاده، سیداحمد خرم، هرمیداس باوند، مصطفی معین از جمله شرکت کنندگان در مراسم ترحیم و بزرگداشت مرحوم یزدی بودند.
همچنین جمعی از فعالان سیاسی و گروهی از اساتید دانشگاهی، پزشکان و مهندسان و علمای اهل سنت با حضور در این مراسم یاد و خاطره این سیاستمدار و فعال سیاسی ایرانی را گرامی داشتند.
ابراهیم یزدی شنبه شب هفته گذشته دارفانی را وداع گفت؛ وی از سرطان پروستات رنج می ‌برد و در هفته های اخیر به علت وخامت حال عمومی در ازمیر ترکیه تحت درمان بود.
ابراهیم یزدی در پی مخالفت آمریکا با صدور روادید درمان، دی ماه سال گذشته در شهر ازمیر ترکیه تحت عمل جراحی قرار گرفت.
پیکر آن مرحوم ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز چهارشنبه ۸ شهریورماه وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد و روز پنج شنبه(۹ شهریور) با حضور برخی از شخصیت ها، فعالان سیاسی و حزبی و جمعی از مردم، از مقابل حسینیه ارشاد تشییع و پس از انجام مناسک مذهبی در جوار پدر مرحومش در قطعه ۲ بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.
ابراهیم یزدی متولد سال ۱۳۱۰ در قزوین، سیاستمدار و فعال سیاسی ایرانی، وزیر امور خارجه دولت موقت و عضو شورای انقلاب و دبیر کل نهضت آزادی ایران بود.
وی پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران به همراه امام راحل به ایران بازگشت و به فرمان امام خمینی(ره) در بهمن ۵۷ به عضویت شورای انقلاب درآمد و با آغاز به کار دولت موقت، به سمت معاون نخست وزیر در امور انقلاب برگزیده شد.
یزدی مدتی به سرپرستی موسسه کیهان منصوب شد و پس از استعفای «کریم سنجابی» از وزارت امور خارجه ایران، به عنوان وزیر امور خارجه دولت موقت معرفی شد.
«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مقام ها و شخصیت های سیاسی کشور در پیام های جداگانه درگذشت ابراهیم یزدی را تسلیت گفتند.
۳۰۷۰**۷۲۴۷**۱۷۵۱ **۱۶۲۵
خبرنگاران: داود نخ کوب نیاسر/امین کمالی فر**انتشار دهنده: محسن فتاحی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12110 بازدید

بازدید دیروز: 19544 بازدید

بازدید کل : 1493493 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر