یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۷
 |  13/ شهریور/ 1396 - 2:39
  |   نظرات: بدون نظر
97 بازدید بازدید

آغاز طرح مبارزه با قاچاق گل های زینتی


عملیات گشت مشترک تعزیرات حکومتی امروز با حضور نمایندگان دستگاه های نظارتی از بازرسی اصناف و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همچنین نماینده اتحادیه فروشندگان گل و گیاه به صورت سرزده از چند گل فروشی انجام شد.
بهمن حسن بیگی رئیس گشت های مشترک تعزیرات تهران و قاضی تعزیرات حکومتی در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: در راستای مصوبه کمیسیون هماهنگی و نظارت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران مبنی بر جمع آوری گل های زینتی و همچنین محصولات زراعی و باغی قاچاق که از اول شهریور ماه کلید خورد، بعد از بازدید بازار گل امام رضا(ع) و شهید محلاتی، مقرر شد نظارت و بازرسی و مبارزه با قاچاق گل های زینتی در سطح عرضه در شهر تهران ادامه یابد.
حسن بیگی اظهار کرد: گل ها و گیاهان کشف شده واحدهای صنفی طبق ماده ٢١ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جمع آوری و ضبط می شود و جهت انتقال به سازمان تملیکی در اختیار سازمان جهاد کشاورزی استان تهران قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه قبل از اجرای طرح یک ماه فرصت به اتحادیه گل فروشان جهت اطلاع رسانی درباره عدم عرضه محصولات قاچاق داده شده است، از این تاریخ به بعد با متخلفان برخورد جدی می شود.
حسن بیگی افزود: طرح مبارزه با عرضه گل های زینتی قاچاق از مصوبات کمیسیون هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران هست که از تهران شروع شده و در سایر استان ها نیز انجام خواهد شد.

**فروشندگان گل، بهانه نیاورند
در ادامه این بازدید، علی کوهستانی معاون مدیریت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان تهران گفت: فروشندگان گل بهانه نیاورند چون از ٢ ماه قبل، طرح مبارزه با قاچاق محصولات باغی و زراعی از طریق اتحادیه و در رسانه ها و جراید، اطلاع رسانی شده است و اتحادیه از طریق ارسال پیامک نیز به واحدهای صنفی، این مساله را اطلاع رسانی کرده است بنابراین هیچ عذری پذیرفته شده نیست.
کوهستانی تصریح کرد: این طرح با تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال در حال اجرا است و سعی بر این است که محصولاتی که هویت مشخص ندارد و سلامت جامعه را به خطر می اندازد، از بازار جمع آوری شود.
وی اظهار کرد: در یک سال گذشته مجوزی برای واردات نشا، بذر و اندام گیاهی از سوی سازمان جهاد کشاورزی داده نشده است و اگر واحدی بخواهد گل زینتی وارد کند، باید مجوزهای لازم را داشته باشد.
کوهستانی افزود: اکنون وارکنندگانی که از قبل مجوزهای لازم را دارند، با هماهنگی و نظارت سازمان جهاد کشاورزی روزانه عرضه محصولات خارجی در بازار را انجام می دهند.
وی تاکید کرد: بازدید سرزده از واحدهای صنفی برای مبارزه با قاچاق محصولات باغی و زراعی به طور مرتب ادامه خواهد داشت.
به گفته معاون مدیریت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان تهران، گل ها و گیاهان زینتی از مرزهای آبی و خاکی (از مرز بانه و از کردستان عراق) وارد کشور می شود.
در بازدیدهای گشت تعزیرات از گل فروشی ها، مقدار انبوهی گل ارکیده قاچاق و گلدان های بن سای وارداتی قاچاق جمع آوری و ضبط شد.
البته ناگفته نماند که تقریبا همه واحدهای صنفی که امروز توسط گشت تعزیرات مورد بازدید قرار گرفت، قیمت های بالایی داشتند که نماینده اتحادیه فروشندگان گل این موضوع را رد کرد.
به نظر می رسد که نرخ گذاری گل با توجه به فصلی بودن و طول عمر کوتاه گیاهان، دشوار است اما قیمت های فعلی هم واقعی نیستند و لازم است تا دستگاه های نظارتی در این زمینه برنامه ریزی دقیق تری داشته باشند.
به گزارش ایرنا، شهروندان می توانند از طریق سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و یا سامانه ١٢٤ سازمان صنعت، معدن و تجارت تخلفات صنفی را برای رسیدگی اعلام کنند تا گشت های مشترک تعزیرات حکومتی به همراه دستگاه های نظارتی در اسرع وقت و به صورت سرزده به تخلفات و شکایات رسیدگی داشته باشند.
اجتمام**۳۲۲۹**۱۵۶۹
خبرنگار: حنانه شفیعی** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10315 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2011920 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر