یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۸
 |  12/ شهریور/ 1396 - 5:54
  |   نظرات: بدون نظر
37 بازدید بازدید

متخلفان، ۶۶۹ میلیون ریال به محیط زیست خراسان شمالی خسارت زدند


متخلفان در سال گذشته هم با ۲۳۸ مورد تخلف بیش از پنج میلیارد ۳۸۵ میلیون ریال به محیط زیست خسارت زدند.
سیداصغر مطهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به میزان تخلفات انجام شده در ماه های فروردین، اریبهشت و تیرماه امسال اظهار کرد: از این میزان خسارت، ۱۳۴ میلیون ریال وصول شده است.
وی افزود: این میزان تخلف در قالب ۲۸ تخلف شناسایی شده و در این زمینه ۲۶ متخلف دستگیر شده اند.
مطهری اظهار کرد: چرای غیر مجاز دام و تعلیف و تخریب، بیشترین تخلفات زیست محیطی استان را به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۲ فقره شکار غیر مجاز پرندگان کشف شده است که شامل شکار یک قطعه کبوتر چاهی و هفت قطعه کبک بوده است.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان شمالی گفت: چهار فقره شکار غیرمجاز پستانداران، شامل ۶ راس قوچ و میش وحشی از دیگر تخلف های شناسایی شده در ماه گذشته است.
وی اظهار کرد: چهار فقره زنده گیری غیرمجاز پرندگان شامل هفت قطعه جوجه مینا ۹۵ قطعه سهره و پنج فقره شروع به شکار شامل چهار شکار قوچ و حشی و یک قطعه کبک نیز در مردادماه مورد رسیدگی قرار گرفته است.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به اینکه از متخلفان چهار قبضه سلاح مجاز و ۶ قبضه غیرمجاز کشف شده است گفت:
سلاح غیرمجاز کشف شده شامل ۲ قبضه دولول سه قبضه تک لول یک قبضه بادی تغییر یافته به خفیف و سلاح های مجاز شامل چهار قبضه سلاح ساچمه زنی تک لول است.
وی با بیان اینکه در مردادماه امسال ۹ فقره اخطاریه برای آلودگی های محیط زیست داده شده است گفت: این اخطاریه ها مربوط به سنگ شکن، زباله گاه شهری و مراکز جمع آوری ضایعات بوده است.
مطهری به تخلف زیست محیطی در فعالیت معدنی اشاره کرد و افزود: یک فقره برداشت سنگ معدن از منطقه حفاظت شده ساریگل منجر به تخریب و قطع درختان شده بود که شناسایی شد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان شمالی اظهار کرد: چهار فقره تخلف تعلیف غیرمجاز دام نیز در این مدت رسیدگی شده است.
مطهری در باره آتش سوزی ها در مناطق حفاظت شده گفت: مردادماه امسال یک فقره آتش سوزی در سطح ۵۰ هکتار از مناطق پیشنهادی شکار ممنوع بزداغی رخ داد که مهار شد.
وی تیمار، نگهداری و رهاسازی پرندگان شکاری شامل پنج قطعه کبک، ۲ قطعه با قرقره، هفت قطعه مینا، یک قطعه کبوتر و ۲ راس بره وحشی را از دیگر اقدامات انجام شده در یگان حفاظت این اداره کل عنوان کرد.

به گزارش ایرنا خراسان شمالی در شمال شرق کشور با دارابودن افزون بر ۸۶۳ هزار نفر جمعیت، افزون بر ۲ میلیون هکتار گستره دارد که پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلیل و سرانی و همچنین پناهگاه حیات وحش میاندشت با گستره ۱۹۴ هزار و ۱۴۱ هکتار تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد. هم چنین بخش عمده ای از گستره پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ذخیره گاه های زیست کره مدنظر یونسکو، در این استان واقع است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
۷۱۸۵ / ۶۰۴۲ خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 9519 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2011124 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر