شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۱
 |  9/ شهریور/ 1396 - 2:18
  |   نظرات: بدون نظر
350 بازدید بازدید

گشایش نخستین دادگاه درمان مدار تحت نظارت بهزیستی در گیلان


مدیرکل بهزیستی گیلان در مراسم افتتاح این مرکز با بیان این که اعتیاد به عنوان یک بیماری مزمن همه اعضای خانواده را درگیر می کند، گفت: فرد دچار اعتیاد، خود به خود اعتیادش شدید است و معمولا اقدام به درمان نمی کند و ضروریست تا با اقداماتی تدابیر ویژه ای برای درمان این افراد با حفظ کرامت آنها انجام گیرد.
محمدرضا پارسی اظهار داشت : گیلان در راه اندازی مرکز هماهنگی معتادان بی سرپناه و سخت در دسترس و متجاهر یا مرکز دادگاه درمان مدار جزء استان های آزمونه (پایلوت) کشور است.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان همکاری قوه قضائیه ، نیروی انتظامی و دادگستری در دادگاه درمان مدار، تصریح کرد: این مرکز تحت نظارت اداره کل بهزیستی با مدیریت بخش دولتی فعال شده است.
وی با اشاره به حضور دادیار، روانشناس، پزشک، پرستار و تیم نیروی انتظامی در این مرکز اظهار کرد: در این مرکز معتادان برای انتخاب مسیر درمان ارزیابی ، غربالگری و راهنمایی می شوند.
مسوول دادگاه درمان مدار رشت نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: با غربالگری معتادان در این مرکز مسیر آنها برای درمان در یکی از مراکز سرپایی درمان اعتیاد، اقامتی بلندمدت یا کمپ ها، مراکز TC یا اجتماع محور و اقامتی بلند مدت اجباری مشخص می شود.
صفر جهانی بیان داشت: در این مرکز واحدهای تخصصی شامل پذیرش، آزمایشگاهی، غربالگری، ارزیابی و واحد مدیریت فعال است.
در مراسم افتتاح این مرکز محمد احمدی پور معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان، احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان، فرماندار رشت و جمعی از معاونان و کارکنان بهزیستی حضور داشتند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: بابایی
۷۲۸۶/ ۶۰۳۰

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1813 بازدید

بازدید دیروز: 18764 بازدید

بازدید کل : 1770507 بازدید

افراد آنلاین: 5 نفر