پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۳
 |  8/ شهریور/ 1396 - 2:17
  |   نظرات: بدون نظر
313 بازدید بازدید

۱۸ میدان عرضه دام در خراسان شمالی برای عید قربان پیش بینی شده است


به گزارش ایرنا علی اکبردلیرصحرایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در عید قربان سال گذشته پنج هزارو ۱۸۲ راس دام بازرسی قبل از کشتار شده اند.
وی افزود: در مجموع در عید قربان سال گذشته یک هزارو ۴۶۹ لاشه ذبح شده بازرسی شد که نتیجه آن حذف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف و ناسالم بود.
دلیر صحرایی درباره ساماندهی پوست دام درعید قربان گفت: نگهداری بهداشتی پوست دام صرفا با کشتارگاه دام است و اداره کل دامپزشکی با نگه داری پوست در سایر مکان ها مخالف است و عمل غیر بهداشتی محسوب شده و با این افراد برخورد می شود.
وی با تاکید بر اینکه مردم از ذبح دام در معابر عمومی خودداری کنند گفت: خوشبختانه نسبت به سال های گذشته ذبح دام در کشتارگاه ها بیشتر شده اما باز هم نیاز است که در این زمینه فرهنگ سازی شود.
دلیر صحرایی اضافه کرد: اگر مردم به ناچار در منزل قربانی کردند، حتما با بازرسین دامپزشکی استان با شماره ۱۵۱۲ تماس برقرار کنند.
وی از مردم خواست تا از کشیدن خون و خونابه حاصل از قربانی به روی دیوارها، خودروها و … خودداری کنند، این عمل جزآلودگی محیط دستاورد دیگری ندارد و در اولین فرصت اعماء و احشاء را به شکل بهداشتی دفن کرده تا مورد تعرض حیوانات دیگر نباشد.
دستگاه های اجرایی، سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و عمومی و همچنین مردم می توانند دیدگاه ها یا برنامه های خبری خود را از طریق شماره تلفن ۳۲۲۲۶۶۶۶ و ۳۲۲۳۱۷۷۶ و یا به ۰۹۱۵۹۷۶۸۸۰۴ تلگرام به ایرنا اطلاع دهند یا نمابر کنند.
*نشانی اخبار ایرنای خراسان شمالی در کانال تلگرامی به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس همگان است.
ع/ ۶۰۴۲ انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 5779 بازدید

بازدید دیروز: 17432 بازدید

بازدید کل : 1720643 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر