جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۵
 |  7/ شهریور/ 1396 - 8:47
  |   نظرات: بدون نظر
340 بازدید بازدید

هفت سال حبس تعزیری برای شکار «بز کوهی» در کهگیلویه و بویراحمد


سید اسدالله هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اواخر سال ۱۳۹۴ مأموران یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه با ۲ شکارچی متخلف برخورد کردند.
وی افزود: مأموران لاشه یک رأس بز کوهی را به همراه یک قبضه اسلحه «سیمینوف» و یک قبضه اسلحه «کلاشینکف» غیرمجاز از این ۲ شکارچی متخلف کشف و ضبط کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۲ شکارچی متخلف دستگیر شده به همراه آلات جرم مکشوفه به مراجع قضایی معرفی شدند.
هاشمی عنوان کرد: برای هر کدام از این ۲ شکارچی متخلف به نسبت مباشرت در ارتکاب جرم رأیی توسط دستگاه قضایی صادر و هر ۲ اسلحه غیرمجاز مکشوفه نیز به نفع دولت مصادره شد.
وی ابراز داشت: متهم ردیف اول به جرم حمل سلاح غیرمجاز سیمینوف و مباشرت در شکار یک رأس بز کوهی به ۲ سال حبس تعزیری و ۱۸ میلیون ریال جزای نقدی و متهم ردیف دوم نیز به جرم حمل سلاح غیرمجاز کلاشینکف و مباشرت در شکار یک رأس بز کوهی به پنج سال حبس تعزیری و ۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
اواخر مرداد سال جاری نیز یک شکارچی متخلف کبک به نگارش یک مقاله علمی در مدت ۶ ماه با موضوع «بررسی اقدام متقن در حمایت از پرندگان زیست بوم زاگرس» محکوم شده بود.
کهگیلویه و بویراحمد هفت منطقه حفاظت شده شامل دنا، دنای شرقی، خائیز سرخ، خامی، دیل، سولک و سیوک دارد که از غنی‌ترین مناطق زیستی از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در کشور است.
این استان افزون بر ۳۱۲ هزار هکتار پارک ملی و منطقه حفاظت‌ شده دارد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
۷۵۳۵/۶۱۱۰

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 9538 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1977926 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر