جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۱
 |  7/ شهریور/ 1396 - 7:00
  |   نظرات: بدون نظر
253 بازدید بازدید

مبارزه با اعتیاد به تنهایی از عهده دولت خارج است


به گزارش سه شنبه ایرنا از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ علی مویدی در کارگاه آموزشی حوزه صیانت از بهبودیافتگان و خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد که با عنوان کارآفرینی دانش بنیان، کسب و کار و مدیریت توسعه محصول و خدمات جدید با رویکرد تولید و اشتغال در تهران برگزار شد، گفت: نظام، حاکمیت و دولت باید فاصله خود را با این سمن‌ها تا جایی که ممکن است کم و از ظرفیت‌های آنان استفاده کنند.
وی اظهار کرد: برای آنکه بدانیم جایگاه هرعملی در دین، مذهب و فرهنگ ما چگونه است، باید نگاهی به امر کار و فعالیت داشته باشیم و تنها انسان است که درعالم هستی و مخلوقات الهی پیوند و ارتباطی ناگسستنی با کار دارد که حتی می‌تواند سرنوشت خود را مشخص کند.
وی با بیان اینکه در سایه تلاش انسان و کار است که بهترین آسایش فراهم می‌شود، افزود: کار ضرورت و لازمه زندگی انسان است و حیات او در جامعه با کار عجین شده است،‌ جانداران دیگر نیز زندگی خود را مدیون مواهب طبیعت و غرایز خویش هستند و بدون تفکر و تلاش ویژه و با استفاده مستقیم از مواهب طبیعت زندگی می‌کنند.
موید گفت: یکی ازسیاست‌های کلان رهبرمعظم انقلاب درحوزه کاهش آسیب‌ که مورد توجه ستاد مبارزه با مواد مخدر قراردارد،‌ توجه به فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد است که نظام، حاکمیت و دولت باید فاصله خود را با این سمن‌ها تا جایی که ممکن است کم کنند و از ظرفیت‌های آنان نهایت استفاده را ببرند.
وی افزود: تلاش داریم تا از ظرفیت، مشارکت وهمفکری سازمان‌های مردم‌نهاد در جهت تولید و تکثیر برنامه‌های جدید در عرصه مبارزه با مواد مخدر نهایت استفاده را ببریم. طی سال‌های اخیر نیز توفیقات خوبی در این عرصه از سوی سمن‌ها انجام شد که امیدواریم مستمر و بهتر از گذشته باشد.
قائم مقام دبیرکل ستاد افزود: انتظار این است که سازمان‌های مردم نهاد حوزه مبارزه با مواد مخدر طبق قانون، مقررات و ضوابط عمل کرده و در این مسیر گام بردارند و به توسعه‌یافتگی، توانمندسازی و مدیریت خود در این عرصه توجه کنند.
مویدی گفت: در دین و مکتب دینی آنچه که برای انسان در دنیا و آخرت به دست می‌آید در سایه تلاش و کوشش حاصل می‌شود، شما نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد که در عرصه اجتماع مشغول به فعالیت هستید اگر گره‌ای از مشکلات مردم باز کنید، خدمت به خلق خدا و این خانواده‌های آسیب‌دیده داشته‌اید و چه بسا این خدمت از عبادت شبانه‌روزی نیز افضل‌تر است، این کار خیر شما قابل محاسبه نیست و امری الهی محسوب می‌شود.
وی در پایان گفت: توجه به حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد از اولویت‌های کاری ستاد مبارزه با مواد مخدر محسوب می‌شود و ما نیز آماده پذیرش هر نوع انتقاد و پیشنهادی از سوی سمن‌ها هستیم.
این کارگاه از امروز به مدت سه روز در محل هتل آساره تهران با حضور کارشناسان و فعالان در عرصه آسیب های اجتماعی در حال برگزاری است.
در این کارگاه مباحثی از جمله اصول پیشرفته رقابت‌پذیری و نقش سمن‌ها در توسعه اقتصاد مقاومتی، فرصت‌های توسعه کارآفرینی و کسب و کار، مفهوم‌سازی خدمات جدید، تحلیل مدیریت چرخه عمر کسب و کار بازار در سمن‌ها، تدوین استراتژی محصول، اصول مدیریت توسعه محصول و خدمات جدید مبتنی بر مشتری در سمن‌های مواد مخدر، مدیریت طراحی مفهوم جدید در فرآیند توسعه خدمات جدید با هدف ارتقاء کیفی برونداد سمن‌ها، مدیریت تیم‌سازی بین رشته‌ای در توسعه محصول و خدمات در سازمان‌های مردم‌نهاد،مهندسی کسب و کارهای دانش بنیان در سازمان‌های مردم‌نهاد، مدیریت بازاریابی و فروش محصول و خدمات جدید در سمن‌ها ارائه شد.
اجتمام*۱۷۲۴*۹۱۳۶
خبرنگار: فرزانه جلالیان * انتشار: حسین فتح الهی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7161 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1975549 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر