جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۵
 |  26/ مرداد/ 1396 - 11:46
  |   نظرات: بدون نظر
304 بازدید بازدید

وزیر پیشنهادی دادگستری: تسهیل روابط قوا موجب ارتقای کارآمدی نظام است


به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، سیدعلیرضا آوایی روز پنجشنبه بعد از اظهارات موافقان و مخالفان خود در صحن علنی مجلس برای گرفتن رای اعتماد، با قدردانی از ریئسان قوای مجریه، قضاییه و مقننه، افزود: بعنوان یکی از اعضای جامعه قضایی کشور، ٤٠ سال تجربه قضایی داشتم و امیدوارم این تجربه را خالصانه برای گره گشایی مشکلات مردم به کار گیرم.
وی ادامه داد: در سالهای مختلف در مسئولیت های متعدد، همواره از خدا خواستم توفیق خدمت به ملت شایسته ایران را به بنده عطا کند.
آوایی با تاکید بر تضارب و تسهیل روابط بین قوا گفت: این تلاش برای ارتقای هرچه بیشتر کارآمدی و اثر بخشی وزارت دادگستری و نظام ضروری است.
به گفته وی، قانون اساسی برای تسهیل روابط علاوه بر اصل ١١٠ قانون اساسی، سازوکار وزارت دادگستری را هم تعیین کرده است که این نه تنها اصطکاک را کمتر می کند بلکه به کارآمدی نظام می انجامد.
این قاضی باتجربه با طبیعی دانستن مشکل و اختلاف نظر بین قوا ، اظهار کرد: اما مشکل از آنجا آغاز می شود که این اختلاف نظرها در طرف زمان و مکان مناسب مدیریت نشود و به بحران تبدیل شود.
به گزارش ایرنا، آوایی وزیر پیشنهادی دادگستری، اوایل سال ٥٩ با ابلاغ شهید قدوسی برای تصدی دادستانی انقلاب دزفول کار خود را در مجموعه قضایی، آغاز کرد و تا سال ٦٢ آنجا بود؛ از آن زمان تا سال ٦٥ دادستان کردستان بود و سپس به دزفول برگشته و مجددا دادستان این شهر شد.
از سال ٦٧ تا ٧٣ دادستان اهواز بوده و یک سال بعد بعنوان قائم مقام دادگستری خوزستان ابلاغ خورده است؛ آوایی چهار سال در کسوت رئیس دادگستری استان لرستان و به همین میزان رئیس دادگستری استان مرکزی و حدود چهار سال هم رئیس کل دادگستری استان اصفهان خدمت کرده است.
وزیر معرفی شده رییس جمهوری از سال ٨٤ به سمت رئیس کل دادگستری استان تهران منصوب شد و هشت سال و نیم در این سمت فعالیت کرد.
از سال ٨٤ که غلامحسین اسماعیلی بعنوان رئیس کل دادگستری استان تهران جایگزین او شد، آوایی در دادگاه عالی انتظامی قضات به مدت یک سال فعالیت کرد.
رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهوری بعد از آن، در پست دیگری به فعالیت خود ادامه داد که این بار پست او نه قضایی بلکه بیشتر اجرایی و زیرمجموعه قوه مجریه بود و او بعنوان معاون وزیر کشور و با سمت رئیس سازمان ثبت احوال به فعالیت خود ادامه داد و بعد با درخواست روحانی، رئیس بازرسی ویژه رئیس جمهور شد.
به گزارش ایرنا، جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم از روز سه شنبه ٢٤ مرداد ، در مجلس شورای اسلامی آغاز شده و قرار است نمایندگان ملت در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به وزیران پیشنهادی رای اعتماد دهند؛ البته این جلسه امروز پنجشنبه فقط در نوبت صبح برگزار می شود.
تاکنون موافقان و مخالفان وزاری آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات، امور خارجه، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی معرفی شده از سوی رئیس جمهوری در مجلس شورای اسلامی نقطه نظرات خود را در صحن علنی مطرح کردند و وزرای پیشنهادی هم به این اظهارات پاسخ دادند.
ادامه دارد…
اجتمام*٧٣٢٩ **۱۵۶۹
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد **انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
‏@irnaej
‏https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6257 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1974645 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر