جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۵
 |  26/ مرداد/ 1396 - 11:20
  |   نظرات: بدون نظر
109 بازدید بازدید

تجری: شخصیت اخلاق مدار آوایی، بهترین فرصت برای قوه قضائیه، مجلس و دولت است


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، فرهاد تجری پیش از ظهر پنجشنبه در دفاع از وزیر پپیشنهادی دادگستری در صحن علنی مجلس، با تقدیر از زحمات وزرای دادگستری از بدو انقلاب تاکنون و حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی و با گرامیداشت یاد مرحوم حسن حبیبی و کریمی راد اظهار داشت: نکته ای که در مظلومیت وزیر پیشنهادی وجود دارد همین بس که ما نمایندگان مجلس بعد از دو دوره هنوز نمی دانیم که حوزه پزشکی قانونی به قوه قضائیه مرتبط است و وزیر هیچ نقشی نمی تواند داشته باشد و وزیر تقریبا حلقه اتصال و واسطی است که بتواند نیازمندی ها را در حوزه دولت منعکس و پیشنهادات دولت را در مجلس مطرح کند.
وی یادآوری کرد: در همین مجلس، در زمان رسیدگی به لایحه برنامه، پیشنهاد چهار هزار متر مربع فضای اداری برای دادگستری در صحن علنی مجلس با پیشنهاد یکی از همکاران حذف شد. این فضا نه برای مدیران قضائی که برای مردم، همشهریان و شهروندان ما بود که کرامت و شان آنها با مراجعه به دفاتر قضائی حفظ شود.
تجری اضافه کرد: متاسفانه پیام به صورت نارسا به مجلس می رسد و نمی توانیم آن را درست دریافت کنیم و وقتی به خودمان می آئیم که باعث تضییع حقوق مردم و شهروندان می شویم.
وی ادامه داد: با توجه به اخلاق مداری، رشد پلکانی و مرحله به مرحله قضائی و مدیریت قضائی که آقای آوایی داشت، وی از قضات با اخلاق است و علاوه بر این، عهده دار بودن مسووولیت به عنوان بازرس و ناظر در مراحل مختلف قضائی از دادستانی و دادسرای انقلاب گرفته تا روسای کل پنج استان کشور و دادگاه عالی انتظامی از سوابق پر افتخار وی است و نشان می دهد مراحل کارشناسی و فنی را به واسطه شخصیت و کارآمدی خود و نه به واسطه ارتباطات طی کرده است.
تجری، حریت و استقلال نظر را از ویژگی های وزیر پیشنهادی دادگستری عنوان و اظهار کرد: آنچه استنباط از قانون و وظیفه شرعی و قانونی و تکلیف خود می داند، آقای آوایی بدون هیچ ملاحظه ای بیان می کند و یکی از ویژگی های وزیر به عنوان رابط سه قوه، حریت، آزادگی و بیان دقیق مطالب در نزد مسوولان مختلف کشور است و شخصیت و اخلاق مداری وی می تواند بهترین فرصت برای قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و دولت باشد.
وی ادامه داد: مورد وثوق بودن وی در دولت به عنوان بازرس ویژه ریاست جمهوری در دوره گذشته و مورد تایید و پیشنهاد قوه قضائیه و نیز مقبولیتی که در میان نمایندگان مجلس دارد همه اینها شرایطی را برای آقای آوایی ایجاد می کند که بتواند وظیفه و رسالت خود را به عنوان رابط و واسط سه قوه، رفع نیازمندی ها و همدلی سه قوه، ایفا و بتواند در حسن اجرای امور که نیاز ضروری حوزه های مختلف کشور و خصوصا سه قوه است به نحو احسن محقق کند.
وی افزود: امروز اختیاراتی که سازمان تعزیرات حکومتی دارد فراتر و بیشتر است هر چند که عنوان قضائی ندارد. مصادره اموال، توقیف، محکومیت ها و جرایم سنگینی که سازمان تعزیرات و شعب آن برای مردم صادر می کنند فراتر و سنگین تر از احکامی است که در دادگاه ها صادر می شود. لذا اصلاح این روند، حاکمیت قانون و سامان بخشی به این حوزه که حوزه مستقیم وزیر است یکی از ضرورت هایی است که به عنوان مطالبه از آوایی داریم و شخصیتی به غیر از ایشان سراغ نداریم که به عنوان امین سه قوه ایفای نقش کند.
تجری همچنین در خصوص عدم سازماندهی مناسب در وزارتخانه و معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی گفت: به اشتباه تلقی بود که با جذب این ها مخالفیم بلکه مجلس به طور قاطع دنبال جذب و جلوگیری از تضییع حقوق اینهاست.
سیام**۶۰۸۴** ۱۵۶۹** خبرنگار: امیر خان زاده*انتشار: علی حبیبی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 9536 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1977924 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر