جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۹
 |  25/ مرداد/ 1396 - 10:16
  |   نظرات: بدون نظر
62 بازدید بازدید

سمن ها ظرفیت ارزشمندی برای فعالیت درحوزه پیشگیری ودرمان معتادان هستند


به گزارش ایرنا محمدتقی ایرانی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان از فعالیت ۵۳ سمن در حوزه پیشگیری، کاهش آسیب و درمان معتادان در خراسان شمالی خبر داد و گفت: از مجموع این تعداد ۳۳ مرکز در حوزه فرهنگی و پیشگیری و ۱۷ موسسه در حوزه درمان و کاهش آسیب فعالیت دارند.
وی افزود: سمن ها می توانند در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سایر حوزه ها فعالیت داشته باشند و حتی در برخی از بخش ها می توانند جلوتر از دولت حرکت کنند.
وی اظهار امیدواری کرد تا هر شهروند عضو یکی از سمن ها شود و افزود: هر شهروند باید بتواند فعالیت اجتماعی خود را در بستر سمن ها انجام دهد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی بر اشتغال بهبود یافته های در حوزه اعتیاد تاکید کرد و افزود: باید خانواده ها نیز بهبود یافته ها را حمایت کنند تا به شرایط نامناسب خود بر نگردند.
وی با بیان اینکه بحث اشتغال معتادان بهبود یافته در دستور کار است افزود: با شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر طرح هایی در راستای اشتغال هماهنگ شده است.
وی مبارزه با مواد مخدر را عزم ملی دانست و اظهار کرد: همه در این راستا باید کمک کنند و همچنین از قهرمانانی که جایگاهی نیز دارند به عنوان سفیران سلامت در حوزه مبارزه با مواد مخدر استفاده می شود و از تمامی ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی برای این امر باید بکارگیری شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: مبارزه با مواد مخدر نباید تنها بر عهده دولت باشد بلکه باید تمامی دستگاه ها، نهادها، تشکل ها، سمن ها و خانواده ها کمک کنند و این امر دغدغه همگان باشد.
خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.
۳۰۰۷/ ۶۰۴۲ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6433 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1974821 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر