پنج شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۸
 |  25/ مرداد/ 1396 - 2:34
  |   نظرات: بدون نظر
52 بازدید بازدید

اختصاص اولویت اشتغالزایی در چهارمحال و بختیاری به مناطق آسیب پذیر مواد مخدر


به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان افزود: چندین طرح اشتغالزایی بزرگ در استان بزودی اجرا می شود و برای مقابله و مهار گسترش توزیع مواد مخدر در برخی از محله های آسیب پذیر باید تلاش شود افراد در معرض خطر در فعالیت های تولیدی استان به صورت کنترل شده به کار مشغول شوند.
وی ادامه داد: تاکنون ارگان ها و نهادهای مختلفی برای پیشگیری و مقابله با مواد مخدر در محله های آسیب پذیر فعالیت داشته اند که این امر نوعی موازی کاری است و باید یک نهاد مشخص متولی انتخاب شود.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه در تامین اعتبار لازم برای فعالیت های عمرانی و فرهنگی در مناطق آسیب پذیر مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: تا جایی که امکان دارد باید تلاش شد با کمک های عمرانی و فرهنگی جلوی گسترش آسیب های ناشی از مواد مخدر در استان گرفته شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از اعزام مبلغ به مناطق آسیب پذیر مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۴ روحانی در این مناطق مستقر شده است که می طلبد برای این مبلغان مسکن فراهم شود.
حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی افزود: ۲ هزار و ۷۰۰ محله در کشور بعنوان نقاط ویژه برای مقابله با گسترش مواد مخدر انتخاب شده که از این تعداد ۲ محله در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.
وی استقرار روحانی، برگزاری دوره های آموزشی مبلغان و روحانیون، برگزاری همایش طلائیه داران تبلیغ و گفتمان های دینی در مدارس را از دیگر برنامه های فرهنگی این نهاد برای مقابله با گسترش آسیب های ناشی از مواد مخدر برشمرد.
مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به فعالیت های انجام شده در کمیته های این ستاد، افزود: این ستاد محورها و فعالیت های خود را بر مبنای فعالیت های مردمنهاد قرار داده و توسعه فعالیت های فرهنگی و پیشگیرانه را در اولویت برنامه ها قرار داده است.
سید قدیر مرتضوی گفت: پرهیز از تمرکز گرایی، حضور پررنگ مردم در برنامه ها، همدلی و همکاری کمیته ها، پرهیز از اقدامات مناسبتی و تداوم برنامه ها در طول ایام سال در دستور کار ستاد قرار دارد.
وی با اشاره به رشد ۷۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان در مقایسه با سال گذشته، تصریح کرد: در حوزه برخورد با عوامل تولید و توزیع مواد مخدر نیز آمارها افزایش داشته است.
مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری همچنین گزارشی از فعالیت کمیته های فرهنگی و پیشگیری، حقوقی و قضایی، درمان و مقابله ارائه داد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گزارشی از فعالیت های انجام شده در کمیته تخصصی بانوان ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، تاکید مسوولانه چهارمحال و بختیاری در راستای مقابله با مواد مخدر ، انجام فعالیت های اجتماعی و پیشگیرانه است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشار دهنده:محمود رئیسی
۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 158 بازدید

بازدید دیروز: 265 بازدید

بازدید کل : 2113740 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر