شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۵
 |  18/ مرداد/ 1396 - 6:38
  |   نظرات: بدون نظر
455 بازدید بازدید

نگاهی به زندگی لعیا جنیدی، از کرسی استادی دانشگاه تا معاونت حقوقی رییس جمهوری


لعیا جنیدی یکی از سه زنی است که امروز – چهارشنبه – با حکم دکتر حسن روحانی رسما در بالاترین سطوح مدیریتی کشور قرار گرفت.
دکتر لعیا جنیدی عضو کانون وکلا و قضات و دانش آموخته مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی از دانشگاه تهران است.
او که ابتدا در حقوق قضایی تحصیل کرده بود پس از اخذ دوره کارشناسی در سال ۶۸، کارشناسی ارشد و دکترای خود را با احراز رتبه اول حقوق خصوصیی از دانشگاه تهران به پایان برد.
جنیدی در پیشینه تحصیلی و علمی خود عناوین پژوهشگر برگزیده از میان دانشجویان دوره دکتری دانشگاه تهران به سال ۱۳۷۹ ، تحصیل گواهی موسسه آموزش و پژوهش سازمان ملل در زمینه حقوق بین الملل هلند به سال ۱۳۸۱ و تحصیل بورس علمی تحقیقاتی دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد جهت مطالعه تطبیقی قرارداد داوری در نظامهای حقوقی
عرفی (کامن لا)،حقوق رومی – ژرمنی و حقوق اسلامی را به سال ۱۳۸۱ – ۱۳۸۲ دارد.
وی همچنین در کارنامه کاری – علمی خود عناوینی چون دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران از سال ۱۳۷۹ تا کنون، وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز از سال ۱۳۷۸ را دارد.
در کارنامه حقوقی – ملی جنیدی، داوری در دعاوی تجاری داخلی و بین المللی، مشاور حقوقی در پروژه های نفتی، گازی، پتروشیمی، نیروگاهی، تامین مالی و امور بانکی، پیمانکاری، بیع بین المللی و…، وکالت در دعاوی تجاری و بین المللی در مراجع قضایی و شبه قضایی، عضو انجمن ایرانی مطالعات زنان از سال ۱۳۸۵، عضو کمیسیون روابط بین الملل کانون وکلای دادگستری مرکز، مدیر کل اداره تدوین لوایح و تنقیح قوانین و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، دبیر کمیسیون تخصصی حقوقی و قضایی عتف به چشم می خورد.
این چهره مطرح حقوق خصوصی و بین الملل کتاب های مختلفی را نیز تدوین کرده که از جمله آنها می توان به کتاب آزادی اندیشه و بیان با همکاری دکتر ناصر کاتوزیان اشاره کرد.
از دیگر آثار علمی و پژوهشی جنیدی می توان به – قانون حاکم در داوریهای تجاری بین المللی ، نقد و بررسی تطبیقی قانون داوری تجاری بین المللی ایران ، اجرای آرای داوری بازرگانی خارجی ، اشاره کرد.
به نظر می رسد انتصاب خانم لعیا جنیدی به عنوان معاون حقوقی رییس جمهوری ، نگاهی نوین و تخصصی تر را در این حوزه بگشاید.
خبرنگار: مریم برزآبادی ** ۱۴۱۸

انتهای پیام /*

کد خبر: ۸۲۶۲۶۳۹۰ (۶۱۱۴۲۶۹)



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7954 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1757884 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر