شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۴
 |  18/ مرداد/ 1396 - 5:49
  |   نظرات: بدون نظر
419 بازدید بازدید

زیرساخت های لازم برای اجرای پابندهای الکترونیکی فراهم نیست


به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، اصغر جهانگیر روز چهارشنبه در حاشیه نشست معاون اول قوه قضائیه با مسئولان سازمان زندانها در جمع خبرنگاران ودر پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در خصوص اینکه چرا با وجود کلید خوردن اجرای طرح پابندهای الکترونیکی این طرح به طور کامل اجرا نشده است، این مطلب را بیان کرد.
وی ادامه داد: به همراه مرکز انفورماتیک قوه قضاییه شروع به انجام این کار کردیم که البته لازم است به همکاران قضایی آموزش های لازم را هم ارائه کنیم.
جهانگیر تصریح کرد: در عین حال زیرساخت های انجام این کار فراهم نشده است و از طرفی دیگر قانون هم محدودیت دارد.
وی اضافه کرد: در قانون آمده است که اجرای پابندهای الکترونیکی باید با رضایت زندانی باشد و از آنجا که پابندها هزینه دارد، برخی زندانیان به دلیل مشکل مالی از پس هزینه آن برنمی آیند و لذا موافق به استفاده از این پابندها نیستند.
جهانگیر گفت: اگر محدودیت های قانونی برطرف و زیر ساخت های لازم فراهم شود، این طرح به طور کامل اجرایی خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، پابندهای الکترونیکی چند سال قبل قرار شد برای تعدادی از زندانیان استفاده شود. در این راستا برای کاهش جمعیت کیفری و دور نبودن مددجویان از خانواده، تعدادی از این پابندها از کشورهای دیگر وارد شد تا اینکه در نهایت یک شرکت داخلی زیرمجموعه قضایی اقدام به تولید این دستگاه ها کرد و حدود ۲ ماه پیش استفاده از این پابندها رسما با حضور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، رئیس سازمان زندانها و دیگر مقامات قضایی رونمایی شده است.
جهانگیر همچنین پیش تر گفته بود که ۴۰ هزار زندانی تا سال آینده در صورت تبدیل شدن استفاده از مجازات های جایگزین به یک فرهنگ، مشمول استفاده از پابندهای الکترونیک می شوند.

**طبقه بندی زندانیان
رئیس سازمان زندانها همچنین درباره طبقه بندی زندانیان گفت: از سنوات گذشته تلاش شده است که طبقه بندی زندانیان رعایت شود تا متهمان با محکومان بصورت تفکیک شده، نگهداری شوند.
وی افزود: محکومان با جرایم خاص در بندهای ویژه نگهداری می شوند؛ اما هنوز به دلیل کمبودها و مشکلات فضائی در جاهایی نتوانستیم این کار را انجام دهیم.
جهانگیر خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبار لازم، امیدواریم در راستای اجرایی کردن قانون تفکیک در این امر موفقیت هایی کسب کنیم.
رئیس سازمان زندان ها مهم ترین مشکل این سازمان را کمبود بودجه و نیروی انسانی عنوان و ابراز امیدواری کرد با کار جهشی در بودجه سازمان ها، بتوان بر مشکلات فائق آمد.
به گفته وی، بودجه عمرانی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربینی در سال گذشته صفر بود.
اجتمام** ۷۳۲۹ ** ۱۷۷۶
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد ** انتشار : لیلا خطیب زاده

انتهای پیام /*

کد خبر: ۸۲۶۲۶۰۹۷ (۶۱۱۳۸۹۰)



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 9859 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1759789 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر