شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۰
 |  18/ مرداد/ 1396 - 2:07
  |   نظرات: بدون نظر
89 بازدید بازدید

رئیس دادگستری خراسان شمالی مهلت ۱ماهه برای حل مشکل جاده بجنورد-گلستان داد


به گزارش ایرنا حجت الاسلام نورالله قدرتی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان اظهار کرد: اگر اقدامی در این زمینه انجام نشود دستگاه قضایی استان با تیمی با لودر و بولدزر وارد عمل خواهد شد.
وی گفت: در مدت پنج سال گذشته در پنج کیلومتر خروجی گلستان تا دشت در مسیر جاده استان گلستان ۱۵۰ نفر کشته شده اند.
وی افزود: روز گذشته با سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان و مسئولان مربوط این استان جلسه ای برای ساماندهی این امر برگزار شد، به این سازمان گلستان مهلت یک ماهه برای رسیدگی این موضوع با تهران داده شده است.
وی اظهار کرد: اگر در این مدت کاری انجام نشود با مسئولیت خود وارد این کار می شوم و در خصوص پیچ ها، توقف گاه ها و سایر مشکلات خود اقدام خواهیم کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش از خبرنگاران این استان خواست تا در جایی که حقوق مردم ضایع می شود سماجت کنند و افزود: خبرنگاری مثبت اندیش کفایت نمی کند، باید به دنبال رفع مشکلات و رفع چالش های استان باشند.
وی گفت: خبرنگاران همچنین منفی گرا و تنها دنبال خبر منفی نیز نباشند چرا که اقدامات مثبت زیادی نیز انجام شده است که نیاز به اطلاع رسانی دارد.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: خبرنگاران مدعی عموم هستند و باید مسایل و مشکلات مردم را پیگیری کنند.
قدرتی افزود: در این سال ها مدیران کل استان هیچ شکایتی از خبرنگاران این استان نداشته اند و اگر شکایت نیز شود با توجه به مدار قانون بودن از خبرنگار دفاع می شود.
پیش از این مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ارتقای ایمنی تردد مسافران گذری از جاده بجنورد- جنگل گلستان نیاز است تا چند توقفگاه و دوربرگردان در این مسیر ایجاد شود.
یزدان عنبری خاطرنشان کرد: البته محیط زیست استان گلستان در این باره مخالفت هایی داشته است اما با قول های مساعد خانم ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست امید می رود این مشکلات حل شود.
عنبری تصریح کرد: بر این اساس پیشنهادهایی از طرف ما ارائه شده است که منتظر نتیجه برای موافقت با آنان هستیم.
وی افزود: آمادگی داریم تا به هر میزان که زمین از عرصه های طبیعی برای تعریض این جاده اختصاص داده می شود، از محدوده حفاظت شده استان از سمت شمال جنگل به محدوده حفاظت شده عرصه واگذار کنیم.
عنبری اظهار داشت: درخواست داریم تا با ساخت پارکینگ در این مسیر موافقت کنند.
وی موافقت با اجرای خاکریز سراسری به طول ۲۲ کیلومتر در این محور را از دیگر درخواست ها عنوان کرد و گفت: برای حفظ ایمنی تردد عابران تلاش داریم تا عبور عرضی حیوانات از این جاده را محدود کنیم و ایجاد خاکریز نیز به همین منظور پیشنهاد شده است.
به گفته وی این خاکریز از محدوده حفاظتی استان گلستان آغاز و تا ۲۲ کیلومتر امتداد پیدا می کند و یکی دیگر از اهداف این خاکریز جلوگیری از ورود آب های سطحی و سیلاب به سطح جاده است.
طول محور بجنورد به جنگل گلستان ۱۴۰کیلومتر است که برای چهاربانده کردن آن افزون بر یک هزارو ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
۳۰۰۷/ ۶۰۴۲ خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده : سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*

کد خبر: ۸۲۶۲۵۹۹۱ (۶۱۱۳۶۶۷)



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 4906 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1989177 بازدید

افراد آنلاین: 6 نفر