شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۶
 |  18/ مرداد/ 1396 - 3:41
  |   نظرات: بدون نظر
454 بازدید بازدید

حضور زنان در کابینه/هشدار آمریکایی‌ها به ترامپ/ادامه واکنش‌ها به حواشی تحلیف …


در گزیده اخبار سیاسی۱۸مرداد بخوانید؛

حضور زنان در کابینه/هشدار آمریکایی‌ها به ترامپ/ادامه واکنش‌ها به حواشی تحلیف …

انتصاب سه تن از بانوان در کابینه دوازدهم، “معاون حقوقی رییس جمهور" در دولت دوازدهم، توضیحات وزارت کشور در خصوص لایحه جامع انتخابات، ادامه واکنش ها به حواشی مراسم تحلیف در مجلس، پایان بررسی طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا در کمیسیون امنیت، هشدار ۴۸ مقام پیشین آمریکایی به ترامپ درباره پیامدهای خروج از برجام، ابلاغ نتیجه کارشناسی بخشی از پرونده ستایش به وکیل‌مدافع متهم، بی اطلاعی مدیرکل زندان‌های استان تهران از دستگیری آزاده نامداری، رسیدگی فوق العاده به پرونده‌ «بنیتا» ، کاهش ۶ درصدی شکایت از قضات و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، هجدهم مرداد ماه ۱۳۹۶ است .

 سه تن از بانوان در کابینه دوازدهم منصوب شدند. حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، طی احکام جداگانه‌ای معصومه ابتکار را به عنوان «معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده»، لعیا جنیدی را به عنوان «معاون حقوقی رییس جمهور» و شهیندخت مولاوردی را به عنوان «دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی» منصوب کرد.

معاون حقوقی منصوب شده رئیس جمهور ، یک چهره علمی با دستاوردها و تجارب کاری در حوزه حقوق است که سابق مدیریت اداره لوایح و تدوین و تنقیح قوانین و قررات وزارت علوم در دولت گذشته را هم داشته است. لعیا جنیدی، چهره‌ای علمی‌است که در سال ۱۳۶۸ کارشناسی خود در رشته حقوق را از دانشگاه تهران کسب کرد . او سپس کارشناسی‌ارشد و دکتری خود را در  رشته حقوق خصوصی و اسلامی در همان دانشگاه به پایان برد و برای فوق دکتری خود  حقوق تطبیقی-داوری تجاری بین المللی در دانشگاه  دانشگاه هاروارد را انتخاب کرد.  در رزومه علمی او که به سه زبان انگلیسی،فرانسه و عربی مسلط است چندین راهنمایی پایان‌نامه، مشاور پایان‌نامه، سه کتاب تالیفی و چندین مقاله علمی چاپ شده در نشریات داخلی و خارجی وجود دارد.

وزارت کشور در خصوص لایحه جامع انتخابات توضیح داد. در پی انتشار مصاحبه رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با یکی از خبرگزاری‌ها در خصوص تأخیر در ارائه لایحه جامع انتخابات، وزارت کشور با صدور یک جوابیه به ابهامات مطرح شده پاسخ داد. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور نیز  در نامه‌ای به وزارت کشور قوانین مربوط به تشکیلات ،وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را جهت اجرا ابلاغ کرد.

در ادامه حواشی مراسم تحلیف در مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی با مزاح به عکاسی قشقاوی در مراسم تحلیف واکنش نشان داد. قشقاوی معاون پارلمانی وزیر خارجه برای دفاع از لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا پشت تریبون رفت و در بخشی از صحبت‌هایش گفت که نقطه اوج همکاری‌های ما در دیپلماسی برگزاری مراسم تحلیف بود که بسیار عجیب تر و باشکوه‌تر از گذشته برگزار شد. وی افزود: عکس درست حسابی گرفته شد. فیلم‌هایش هم موجود است که تلاش می کنم اوضاع را سامان دهم. در این هنگام لاریجانی با خنده به قشقاوی گفت: درست است بخصوص با آن عکسی که شما گرفته‌اید عجیب‌تر هم شده است.

علی کرد، نماینده اهل سنت در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی مجلس بابیان اینکه  از مجلس و نهاد ریاست جمهوری دلخوریم افزود:اهل سنت به دلیل دعوت نکردن مجلس و نهاد ریاست جمهوری از مولوی عبدالحمید دلخور است.سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر نیز در نطق میان‌دستور تاکید کرد: پرداختن بیش از حد به حاشیه‌های مراسم تحلیف در تریبون‌ها جایز نیست.

آیت‌الله جنت، دبیر شورای نگهبان هم  رای ملت به ریاست جمهوری و تنفیذ آن توسط رهبر معظم انقلاب را موکول به حفظ و رعایت صراط مستقیم اسلام و انقلاب دانست گفت:کار نمایندگان در مراسم تحلیف کار خوبی نبود و با اعتراضاتی روبرو شد

***

کمال دهقانی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از اتمام بررسی طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه در جلسه صبح امروز این کمیسیون خبر داد و گفت که این طرح به هیئت رئیسه ارجاع شده است. در ادامه  با رای مجلس عضو ناظر مجلس در کمیته نظارت بر انتشار اوراق بهادار ریالی انتخاب شد.

 ۴۸ مقام پیشین آمریکایی به ترامپ درباره پیامدهای خروج از برجام هشدار دادند. جمعی از مقامات پیشین آمریکا با انتشار بیانیه‌ای نسبت به پیامدهای خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای هشدار دادند و تاکید کردند که عدم تایید پایبندی ایران به توافق به منزله این خواهد بود که آمریکا به توافق پایبند نیست.۴۸ مقام پیشین،‌ شخصیت‌های دانشگاهی و افسران نظامی آمریکا روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای که در پایگاه خبری – تحلیلی نشنال اینترنت منتشر شده است، از دونالد ترامپ رئیس جمهورآمریکا خواستند از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ خارج نشود.

اسناد جدیدی که وزارت امور خارجه آمریکا از حالت طبقه بندی خارج کرده است، نشان می‌دهد که دولت انگلیس در کودتای ۲۸ مرداد علیه دولت مصدق نقش داشته است. به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، اسناد جدیدی که وزارت امور خارجه آمریکا از طبقه بندی خارج کرده است، نشان می‌دهد که دولت انگلیس به کرات از آمریکا خواسته بود به کودتا برای سرنگونی دولت محمد مصدق ، نخست‌وزیر وقت ایران در سال ۱۳۳۲ بپیوندد.واشنگتن پست نیز به نقل از یک سرویس اطلاعاتی آمریکا گزارش داد که کره شمالی به توانایی کوچک سازی بمب‌های هسته‌ای برای نصب بر روی موشک‌های خود رسیده است. این ارزیابی که توسط آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا (DIA) انجام شده است مانند همان گزارش وزارت دفاع ژاپن در هفته گذشته است که تاکید کرده بود پیونگ یانگ به توانایی نصب کلاهک هسته‌ای بر روی موشک‌های بالستیک خود دست یافته است.

نتیجه کارشناسی بخشی از پرونده ستایش به وکیل‌مدافع متهم ابلاغ شد. مجتبی فرحبخش درباره نتیجه کارشناسی تعیین میزان مهرالمثل و ارش البکاره گفت: نتیجه کارشناسی به من ابلاغ شد و من هم خانواده موکل را در جریان قرار دادم. فرحبخش عنوان کرد: در مرحله‌ای هستیم که به این نتیجه برسیم که خانواده موکل قصد اعتراض دارند یا نه.

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: جرم زندانی فراری بازداشتگاه اوین، کلاهبرداری بود و وی از بیمارستان فرار کرده بود.مصطفی محبی در نشست خبری در پاسخ به سئوالی درباره فرار یکی از زندانیان از زندان اوین گفت: این زندانی از زندان فرار نکرد، بلکه از بیمارستان فرار کرده بود و دو روز پیش دستگیر شد، جرم این زندانی کلاهبرداری بود.وی درباره خبر منتشره مبنی بر دستگیری آزاده نامداری در فرودگاه گفت: چنین چیزی نداشتیم و من از دستگیری ایشان اطلاع ندارم، من گفتم که وی وارد زندان های تهران نشده است.

حجت‌ الاسلام والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور در همایش دادستانهای مراکز استان ها گفت: یکی از مهمترین مواردی که دادستان ها در آن نقش محوری دارند ایجاد امنیت و آرامش در جامعه است و در کنار ان باید دادستان به عنوان مدعی العموم و مدافع حقوق مردم بدرخشد. وی خواستار سعه صدر و برخورد مناسب با مراجعان به دستگاه قضایی از سوی متولیان قضایی شد. منتظری تاکید کرد: دستگاه قضا به دنبال بستن فضای مجازی نیست.

همچنین معاون برنامه ریزی کنگره  بین المللی حقوق ایران از بررسی جایگاه حقوق مطبوعات در لایحه نظام جامع رسانه‌ها در کنگره حقوق ایران  خبر داد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: پرونده‌هایی همانندپرونده‌ «بنیتا» به‌صورت فوق‌العاده رسیدگی می‌شود.، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه نشست با مدیران سازمان زندان‌ها در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده بنیتا، اظهار کرد: تشخیص علنی یا غیرعلنی بودن این دادگاه به عهده قاضی است، در این پرونده به خاطر برخی مسایل همه موارد را نمی توان علنی برگزار کرد، اما این پرونده ها به صورت فوق العاده هم در دادگاه و هم در دادسرا رسیدگی می شود و در این راستا در کمتر از سه هفته کیفرخواست صادر شد و پرونده به دادگاه رفت. وی همچنین در این  نشست گفت: کار زندانبانی از جنبه‌های مختلف کار دشواری است، به‌خصوص برای ما که در نظام جمهوری اسلامی فقط به نگهداری معتقد نیستیم و احساس مسئولیت بیشتری می‌کنیم. خوشبختانه در دوره‌های مختلف به‌ویژه این دوره، اهتمام ویژه‌ای به اصلاح و تربیت زندانیان، ارتقای سواد زندانیان و بهداشت زندانیان شده است. معاون اول قوه قضاییه  با تاکید بر اینکه کمک به سازمان زندان‌ها از طریق بودجه‌های سنواتی کارساز نیست گفت: سازمان زندان‌ها نیازمند حمایت فوق‌العاده دولت و مجلس است.

دادستان انتظامی قضات کشور از کاهش ۶ درصدی شکایت از قضات در سال ۹۵ خبر داد. حجت‌الاسلام و المسلمین محمد موحدی آزاد در آیین تجلیل از قضات برگزیده دادگستری استان البرز با تاکید بر مسئولیتی که همه در قوه قضائیه برای مقابله با شکل‌گیری خصوصیات منفی دارند، گفت: عمده این مسئولیت بر عهده نظارت و ارزشیابی قضات و حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه است که با اقدامات خود می‌توانند زمینه و شرایط بروز استعدادهای قضات را فراهم کنند.

* می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه یازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

*همچنین اخبار واکنش های نمایندگان مجلس نسبت به کابینه پیشنهادی «روحانی» و رایزنی‌های وزرای پیشنهادی با مجلسیان را میتوانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

 



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 8385 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1992656 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر