سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۴
 |  8/ مرداد/ 1396 - 4:48
  |   نظرات: بدون نظر
529 بازدید بازدید

دادستان سمنان: دستگاه قضایی به دنبال کاهش آسیب‌های سرمایه‌گذاری است


به گزارش ایرنا، حیدر آسیابی روز یکشنبه در همایش «حمایت پیشگیرانه از اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال» در سالن جلسات شهرک صنعتی ایوانکی در شهرستان گرمسار استان سمنان، گفت: سیاست های کلان در بحث حمایت از واحدهای تولید را رهبر انقلاب تدوین کردند و باید در مسیر تحقق آن دستگاه های اجرایی و قضایی دقت نظر داشته باشند.
وی افزود: رویکرد دستگاه قضایی استان سمنان این است که مشکلات بیمه ای و مالیاتی سرمایه‌گذاران را برطرف کند و تا جای ممکن از ایجاد مشکلات حقوقی و قضایی یا بازداشت سرمایه گذاران بدهکار جلوگیری شود.
وی با تاکید بر اینکه با ایجاد اعتماد به دستگاه قضایی افزایش سرمایه گذاری و رونق کسب وکار افزایش یابد، رسیدگی فوری به دعاوی سرمایه گذاران و هم‌افزایی با اتاق بازرگانی را از اهداف دستگاه قضایی استان سمنان دانست و گفت: باید اقدامات پیشگیرانه و حمایتی برای جلوگیری از تعطیل و غیرفعال شدن واحدهای تولید جلوگیری کرد.
آسیابی با اشاره به اینکه از سال ۹۱ تاکنون ۵۴ نشست برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان برگزار شده است، گفت: پیگیری برای امکان حمل و نقل ریلی تولیدات سرمایه گذاران، تسهیل در روند حقوقی صادرات و راه اندازی بانک جامع سرمایه گذاری برای شناسایی مشکلات واحدهای صنعتی، از اقدامات مهم دادگستری کل استان سمنان است.
وی تاکید کرد: رفع موانع واحدهای تولیدی تنها مختص مسایل نقدیندگی نیست و باید با همدلی و وحدت در مشکلات مالیاتی، بانکی و مالیاتی صاحبان واحدهای صنعتی در استان سمنان اقدام کرد.
وی با بیان اینکه پنجره واحد خدمات سرمایه گذاران به معنی واقعی در استان وجود ندارد، گفت: باید تضاد آیین نامه های اجرایی برای رفع گرفتاری های مردم و سرمایه‌گذاران برطرف شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان درباره لزوم رسیدگی به مسایل بانکی برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت کشور، گفت: نباید سود بانکی در کشور زیاد باشد و باید با کاهش سود بانکی سرمایه مردم به سمت سرمایه گذاری در کشور روانه شود.
در این نشست محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ، محمدرضا خباز استاندار، سیدمحسن مظهری رئیس کل دادگستری استان، حیدر آسیابی دادستان مرکز استان سمنان، داریوش طاهری فرماندار گرمسار و جمعی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان سمنان حضور دارند و درباره راهکارهای کمک به فعالیت سرمایه‌گذاران با کاهش روند اداری در بخش های مختلف، کاهش زمان رسیدگی به مسایل حقوقی سرمایه‌گذاران، مشکلات صنعتگران در حوزه های بانکی، مالیات و استعلام های اداری مباحثی مطرح شد.
در استان سمنان یک هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری هستند و نرخ مشارکت اقتصادی بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی ۴۶٫۱ درصد است، سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از ۴۹ درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۳ درصد و در کشاورزی بیش از ۱۸ درصد است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای ۱۵۰ طرح با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است، تاکنون بیش از ۴۴۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
۷۳۳۹/۶۱۰۳ خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 15461 بازدید

بازدید دیروز: 18310 بازدید

بازدید کل : 1821160 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر