یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۰
 |  31/ تیر/ 1396 - 12:33
  |   نظرات: بدون نظر
496 بازدید بازدید

نظر کدخدایی درباره لزوم ورود یا عدم ورود مجلس به قرارداد توتال


نظر کدخدایی درباره لزوم ورود یا عدم ورود مجلس به قرارداد توتال

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سئوالی در خصوص ضرورت ورود مجلس به قرارداد توتال گفت که چون یک بخش از قرارداد بخش خصوصی و بخش دیگر دولت است، بر اساس قانون لزومی بر ورود مجلس نیست.

به گزارش ایسنا، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری با بیان اینکه در طول چند هفته گذشته، ۱۱ مصوبه ارسالی از سوی مجلس شورای اسلامی داشتیم که ۹ مورد از این مصوبات دارای ایراد نبود و عدم مغایرت آن با شرع و قانون اساسی اعلام شد، گفت: ۴ اساسنامه هم داشتیم که از سوی هیات وزیران واصل شده بود که این ۴ اساسنامه عدم مغایرتش اعلام شد. در خصوص نامه‌های دیوان عدالت اداری هم پاسخ‌ها به دیوان اعلام شده است.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه به ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد شورای نگهبان در طول یک سال گذشته پرداخت و گفت: عمده فعالیت شورای نگهبان در طول سال گذشته صرف موضوع انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و میان‌دوره‌ای مجلس در چهار حوزه شد.

وی ادامه داد: در حوزه تقنین از ۹۵/۴/۲۶ تا ۹۶/۴/۲۶ حدود ۸۲ مصوبه از مجلس واصل شد که نسبت به ۸۰ مصوبه اعلام نظر شد و ۲ مصوبه هم در دست بررسی است. از ۸۲ مصوبه ۶۵ مصوبه در مرحله اول عدم مغایرتش اعلام شد و ۱۵ مصوبه هم دارای ایراد تشخیص داده شد که بعد از رفع ایرادات اعلام نظر شد.

ادامه دارد …



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 19924 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2021529 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر