شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۴
 |  31/ تیر/ 1396 - 12:46
  |   نظرات: بدون نظر
479 بازدید بازدید

افزایش ۴۰ درصدی انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر در استان مرکزی


به گزارش ایرنا، نبی الله شاهمحمدی حیدری روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی افزود: در این مدت گام های بلندی در خصوص مبارزه، مقابله و پیشگیری از اعتیاد در این استان برداشته شده است.
وی بیان کرد: مجموع کشفیات موادمخدر در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد و دستگیر شدگان در حوزه جرایم مرتبط با مواد مخدر ۱۷ درصد کاهش یافته اما دستگیری عناصر اصلی و قاچاقچیان مواد مخدر مخدر ۲۰ درصد افزایش داشته است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی ادامه داد: پاکسازی مناطق آلوده در این مدت با افزایش ۱۸ درصدی همراه بوده است.
شاه محمدی حیدری اظهار کرد: مجموع آموزش ها در حوزه مقابله و پیشگیری از اعتیاد در سه ماه نخست امسال ۸۵ درصد، در حوزه آموزش خانواده ۶۰ درصد و در محیط های آموزشی ۲۷ درصد افزایش یافته است.
وی گفت: در این مدت ۹۳۰ نفر در خوابگاه ها، یک هزار و ۵۰۰ نفر در محیط های کارگری و یک هزار نفر از کارکنان این استان تحت آموزش های ویژه در حوزه مقابله و پیشگیری از اعتیاد قرار گرفته اند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی افزود: ۱۴۹ مرکز درمانی و حمایتی از مبتلایان به موادمخدر در این استان وجود دارد که از این تعداد تنها سه مرکز ویژه زنان است.
شاهمحمدی حیدری تصریح کرد: شیب اعتیاد در زنان بالا است و توجه به افزایش مراکز برای این قشر امری ضروری است.
وی گفت: در سه ماه اول امسال ۱۹ هزار و ۳۳۸ نفر تحت درمان اعتیاد قرار گرفته اند که بسیاری از این افراد برای چندمین بار مراحل درمانی را پشت سر گذاشته اند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: ۵۹ سازمان مردم نهاد مرتبط با حوزه اعتیاد در استان مرکزی وجود دارد که این تشکل ها گام های بلندی در راستای مقابله، پیشگیری و درمان اعتیاد برداشته اند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: آگاه سازی و اجتماعی کردن مقابله با مواد مخدر باید در راس امور قرار گیرد.
شکرالله حسن بیگی افزود: یکی از بهترین راهکارهای مبارزه با مواد مخدر سرمایه گذاری در مدارس است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که نباید از آن غافل شد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی ادامه داد: امکان صدور مجوز ۴۵ روزه برای تشکل های های مردمی مرتبط با حوزه مبارزه با مواد مخدر در این استان برای متقاضیان وجود دارد.
ایجاد یک مرکز دی آی سی ( مرکز گذری کاهش آسیب) در خمین، پیگیری اعتبارات فرهنگی شهرستان آشتیان و اعتبارات درمانی شهرستان های آشتیان، تفرش و فراهان از مهمترین مصوبات این نشست بود.
شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی به لحاظ عملکرد و اقدام های انجام شده رتبه نخست کشور را داراست.
۳۰۰۵/۳۰۷۵/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده: حسین مهدی زاده

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 3724 بازدید

بازدید دیروز: 12672 بازدید

بازدید کل : 1637067 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر