دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۹
 |  21/ خرداد/ 1396 - 11:55
  |   نظرات: بدون نظر
99 بازدید بازدید

هدف از مدل تعالی سازمانی، ایجاد تحول فرهنگی در دادگستری‌هاست



معاون فرهنگی قوه قضاییه:

هدف از مدل تعالی سازمانی، ایجاد تحول فرهنگی در دادگستری‌هاست

معاون فرهنگی قوه قضاییه ضمن تاکید بر اینکه مدل تعالی سازمانی جامع‌ترین مدل است، گفت: تعالی سازمانی یعنی رشد و ارتقای سطح سازمان در تمامی ابعاد به طوری که موفقیت بلند مدت سازمان را در تامین متوازن نیازها و انتظارت مخاطبان و ذی نفعان تضمین کند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی در نشست تخصصی تعالی فرهنگی در دستگاه قضایی با اشاره به موضوع فرهنگ و اهمیت آن گفت: رهبر معظم انقلاب در جای جای سخنان‌شان بر مقوله فرهنگ تاکید داشتند و بر کشور آن را همچون مسایل اقتصادی و مهمتر از آن می‌دانند. در جایی به صراحت تاکید کردند که برای اینکه مساله فرهنگ در چشمان نخبگان جامعه جایگاه واقعی خود را پیدا کند همه باید تلاش کنند. رییس قوه قضاییه هم تاکیدات فراوانی بر این مقوله داشتند و معاونت فرهنگی را هم بر این اساس تشکیل دادند.

وی ادامه داد: فرهنگ دو بخش اعم از آشکار و پنهان دارد که پنهانی‌هایش بسیار است. باید در مساله فرهنگ نگاه‌مان نظام‌واره و نگرش‌مان علمی باشد. ما نیازمند دانش و تجربه برای فرهنگ هستیم. اگر دانش و تجربه و علم را کنار بگذاریم به مسایل سلیقه‌ای دچار می شویم. لازم است فرهنگ را بشناسیم و اهمیت و کارکرد فرهنگ را بدانیم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: در امور فرهنگی نیازمند قانون هستیم و باید الگوسازی، نیروسازی، تشکل سازی، گفتمان سازی و تولید ادبیات کنیم. باید کارهای زیادی در حوزه فرهنگی انجام دهیم.
 
وی ضمن تعریف سازمان متعالی گفت: این سازمان، سازمانی است که نیازها و انتظارات کلیه ذی‌نفعان را به نحو مطلوبی محقق و متعادل سازد.

صادقی ادامه داد: تعالی سازمانی یعنی رشد و ارتقای سطح سازمان در تمامی ابعاد به طوری که موفقیت بلند مدت سازمان را در تامین متوازن نیازها و انتظارت مخاطبان و ذی نفعان تضمین کند. ناگفته نماند که مدل تعالی سازمانی جامع ترین مدل است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: تعالی سازمانی که ما دنبال می کنیم یکی از مدل های جامع نگر است و هم به مشتری توجه دارد و هم به محصول، ولی مدل‌های دیگر فقط مشتری محور هستند. هدف‌مان از این مدل ایجاد تحول فرهنگی در دادگستری‌هاست.

به گزاش ایسنا در پایان این مراسم از تندیس تعالی فرهنگی در دستگاه قضا رونمایی شد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7109 بازدید

بازدید دیروز: 18695 بازدید

بازدید کل : 1794498 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر