شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۲
 |  21/ خرداد/ 1396 - 4:34
  |   نظرات: بدون نظر
14 بازدید بازدید

اهالی خلخال بیش از ۵۰۰ میلیون ریال به زندانیان مالی کمک کردند


به گزارش ایرنا ، مدیرکل سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل روز شنبه در این جشن گفت: در هفت ماه گذشته ستاد دیه این استان با پرداخت بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال بدهی زندانیان جرایم مالی غیر عمد زندان های استان موفق به آزادی ۲۷۸ زندانی مالی شده است.
مراد فتحی افزود: ۶۵۰ زندانی مالی جرایم مالی غیر عمد در زندان های استان شناسایی شده که تلاش می شود با برگزاری جشن های گلریزان در شهرستان های استان بخشی از بدهی مالی این زندانیان از طریق جذب کمک های مالی مردمی تامین و بخش دیگری نیز از طریق کمک های اعتباری ستاد دیه کشور جذب و برای آزادی زندانیان مالی مورد استفاده قرار بگیرد.
فتحی اظهار کرد: زندانیان مالی مجرم محسوب نشده بلکه یک اتفاق مالی این افراد آبرومند را گرفتار میله های زندان کرده و این اتفاق می تواند برای هر کسی و در هر شرایطی اتفاق بیفتد.
علی رمضان پور ، رئیس دادگستری خلخال نیز در این آئین با قدردانی از مشارکت مردم این شهرستان در کمک به زندانیان مالی در ماه نزول قرآن گفت: برای آزادی ۲۴ زندانی مالی خلخال ۱۱ میلیارد ریال نیاز است که بخشی از این مبلغ با جمع آوری بیش از ۵۰۰ میلیون ریال کمک های مردم خلخال در جشن گلریزان تامین شد.
او افزود: انتظار می رود مابقی بدهی نیز از محل کمک های اعتباری ستاد دیه استان اردبیل و مرکز کشور تامین و زمینه آزادی زندانیان مالی زندان خلخال از زندان فراهم شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته با پرداخت ۹ میلیارد ریال بدهی از سوی ستاد دیه استان زمینه آزادی پنج زندانی مالی زندان خلخال فراهم شده اظهار کرد: اصل بدهی این زندانیان بیش از ۳۰ میلیارد ریال بوده که با تلاش اعضای یاوران ستاد دیه خلخال و ستاد دیه استان اردبیل و با جلب رضایت شاکیان مبنی بر گذشت بخشی از طلب خود این مبلغ به ۱۱ میلیارد ریال کاهش یافته است.
حجت الاسلام امیر رشتبری ، امام جمعه خلخال هم از زندانیان مالی به عنوان افراد غیر مجرم یاد کرده که به علت وقوع حوادث ناخواسته گرفتار زندان شده و نیاز به کمک برای آزادی از زندان و بازگشت به آغوش خانواده دارند.
شهرستان خلخال با ۹۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
در زندان های استان اردبیل ۶۳۰ محکوم مالی غیرعمد با محکومیت مالی ۹۰۰ میلیارد ریال در انتظار آزادی بسر می‌برند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 9361 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1993632 بازدید

افراد آنلاین: 5 نفر