جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۳
 |  17/ خرداد/ 1396 - 1:13
  |   نظرات: بدون نظر
50 بازدید بازدید

۵۹ درصد پرونده های شورای حل اختلاف زنجان به سازش منجر شد


سید نجم الدین صفوی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد پرونده نسبت به کل پرونده های مختومه شده ۴۵ درصد است.
صفوی اظهار کرد: تعداد پرونده های وارده در این شورا طی سال جاری نزدیک به ۱۰هزار فقره است و تعداد پرونده های مختومه ۹هزار و ۴۸۵ فقره می باشد.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری زنجان اظهار کرد: کل پرونده های مربوط به موضوع صلح و سازش در سال جاری ۴ هزار و ۲۴۶ فقره است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای ماده ۱۱ قانون شورای حل اختلاف، موضوعاتی از قبیل نزاع، اختلاف در زمان ملاقات فرزند طلاق، قتل و سایر موضوعات مصرح در قانون، که در صلاحینت شورا نیستند، در صورت صلاحدید دادگاه می تواند در شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار گیرد.
صفوی با بیان اینکه بیش از یک هزار فقره پرونده در قالب ماده ۱۱ به این شورا ارجاع شده است، گفت: از این تعداد ۹۷۲ فقره مختومه شده و ۷۴۶ فقره مربوط به موضوع صلح و سازش بوده است.
معاون قضایی رییس کل دادگستری زنجان با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی جامعه در حوزه های مختلف به ویژه زندگی مشترک، تصریح کرد: ضرورت مهارت آموزی زوجین، آگاه سازی زوجین، ازدواج آگاهانه و ممانعت از دخالت های بی جا توسط والدین از جمله مواردی است که می شود با فرهنگ سازی در بین افراد نهادینه کرد.
وی ابراز کرد: رعایت این موارد باعث می شود تا زندگی های مشترک تداوم داشته و طلاق به عنوان یک معضل اجتماعی به میزان زیادی کاهش یابد.
به گزارش ایرنا ، تعداد شعب شهری استان زنجان بیش از ۶۰ شعبه بوده و بیش از ۴۸۰ شعبه در روستاها مستقر است.
بیش از ۷۱ هزار پرونده طی سال ۹۵ به شورای حل اختلاف استان زنجان وارد و بیش از ۷۰ هزار پرونده مختومه شد.
۳۲۱۶/۸۰۶۸
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11458 بازدید

بازدید دیروز: 1267 بازدید

بازدید کل : 1632129 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر